1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 20

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 20

DAHA KULLANMANIN 101 YOLU Y Para ve zaman kaybına uğramadan bilgisayarınızla hoşça vakit geçirmeniz için 101 öğüt CELAL HALLAÇ Bu yazımız, bilgisayar çalışmaları- na yeni başlayanlar ve geliştirenler için altın öğütler içeriyor. Bu öğütler size zaman kazancı, para tasarrufu, daha iyi çalışma ortamı ve bilgisaya- rınıza daha sağlıklı çalışma imkânı tanıyacaktır. Hepinizin öğütlerimizi beğeneceğinizden kuşkumuz yok. SAHNEYİ HAZIRLAMAK (Ya da, cihazlarınızın konumu hakkında öneriler * Bılgısayarınızı kullandığınız odanın zemini, aletlerinizin ömrü için oldukça önemlidir. Odanız antistatik ya da yarı antistatik malzemeden ya- pılmış bir halı ile kaplı ise bu gayet iyi sonuç verecektir. Eğer değilse, al- ternatif olarak statik bilgisayar altlık- larını (ülkemizde pek bulunmamala- rına rağmen) önerebiliriz. * Güç birimlerinizi (adaptölerini- zi) yere koymayın, özellikle yerde hah varsa. * Cihazlarımızı hava alabilecekleri (alttan da olmak üzere) yerlere ku- run; hiçbir zaman çevrelerini başka şeylerle bloke etmeyin. Aşırı ısınma çiplerin ömrünü kısaltır. * İşinizi mutlaka kapalı bir yerde yapmak zorunda iseniz, odaya bir vantilatör koyun ki cihazlarınızın et- 20 rafında hava sirkülasyonu oluştur- sun. * Eğer Commodere'unuzun hava alabilmesi için altına lastik ya da tah- ta yükselticileri koyuyorsanız, kullan- dığınız kartuş ya da modem gibi yan birimlerinizden altına da yerleştirin. Böylece bağlantılara yük binmesini engellersiniz. * Bilgisayar ve yan birimlerinizin etrafım metal ile kaplamayın, aksi taktirde manyetik alan oluşturabilir ve data kaybına neden olabilir. * Etkileşimi en az miktara indire- bilmek için, güç biriminizi monitör veya televizyonunuzdan olabildiğiniz- ce uzağa yerleştirin. * Eğer bilgisayar çalışma odanız- da ışıklandırma yeterli ya da sağlıklı değil ise, başka ışıklandırma cihazla- rıyla bunu sağlayın. * Monitör ya da televizyonun ek- ranında yansıma oluşmasını engelle- yin. Örneğin, hiçbir zaman monitö- rünüzü pencereden direkt ışık alabi- lecek yerlere yerleştirmeyin. * Bilgisayar yan birimlerini pen- cerelerden uzak tutun, güneş ışığı ya da ısı değişimleri cihazlarınıza zarar verebilir. x Disketlerinizi motorlardan, te- levizyonlardan, elektrik süpürgelerin- den, buzdolabından, müzik seti ve kolonlarından, telefondan ve metal cisimlerden olabildiğince uzak yerler- de muhafaza edin. * Kablolarınızı, motor ya da transformatörlerden, kısaca elektrik- sel sinyal üreten aletlere yakın yerler- den geçirmeyin. * Kordonları, etraflarında rahat- ça dolaşabileceğiniz biçimde yerleşti- rin. Böylece yanlışlıkla takılıp fişten çıkmasını ya da cihazların yere düş- melerini engellersiniz. * Kullanılmayan monitör ya da disk sürücüsünün kablolarını bağla- yın. Bu şekilde kalabalığı engeller ve râahat çalışabilirsiniz. * Bilgisayar ve diğer aparatların kablolarını etiketlerle belirtin ki birini ayırmak gerektiğinde kabloları takip ederek bulmanız gerekmesin. * Soketlerinizi isimlendirmeyi de unutmayın. Bunun sayesinde benzer soketleri yanlış yerlere takarak mey- dana gelebilecek kazalardan ve bu aletinİze vereceği büyük zararlardan kurtulmuş olursun * Modeminizi ev telefonuna bağ- lamayın özel bir modem hattı çekin. * Sisteminizi, sigortası ve açma kapama düğmesi bulunan bir elektrik hattına bağlayın. * Mouse'unuzu mouse pad ile kullanın.