1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 66

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 66

anahtar veriyor, bunları alır almaz bankanın olduğu tarafa doğru kaç- mamız gerikiyor. Yoksa görevliler bizi katil diye tutukluyor. Bu yüzden parka geldiğinizde oyunu save eder- seniz yakalandığınızda kaldığınız yerden tekrar deneyebilirsiniz. Oyu- nun save/load kısmı mouse'un iki tuşuna birden bastığınızda karşımı- za geliyor. Oyunu save etmek için herhangi bir isimle formatlanmış bir diski kullanabilirsiniz, eğer ikinci bir drive'ınız mecutsa backup drive se- çeneğini DF1'e getirip save diskinizi buradan kullanabilirsiniz. Bankaya geldiğimizde kartı anahtardan ayır- dıktan sonra kartı veznedeki adama vereceğiz, veznedar kartı aldıktan sonra aşağıdaki kasaların kapısını açıyor. Şimdi aşağı inip kartın üze- rinde yazan numaralı kasayı bulaca- ğız, kasayı bulduktan sonra anah- tarla kasayı açın. Kasanın içinden küçük bir kutu çıkacak önce onu sonra da altındaki evrakları alın. Ama tam bu sırada bizi takip eden Rus ajanları etrafımızı sarıyor ve ev- rakları elimizden aldıktan sonra bi- zi kaçırıp bir mağaraya götürüyorlar. Mağaraya geldiğimizde bizi sıkıca bağladıktan sonra, mağaranın çıkı- şına bomba yerleştirip kaçıyorlar. Onların ardından bomba patlıyor ve mağaranın çıkışı kapınıyor. İlk bakış- ta buradan kurtulmak imkansız gi- bi geliyor ama siz de benim kadar çok uğraşırsanız bulabileceğinize eminim. Eğer bulunduğunuz yerin altındaki toprağı incelerseniz orada bir metal parçası olduğunu görecek- siniz. Bağlı olduğunuz ipleri, metal parçasının üstüne sürterseniz bir süre sonra iplerden kurtulabilirsiniz. Ama henüz tam olarak kurtulmuş sayılmazsınız, çünkü mağaranın çı- kışı kapalı ve mağaranın başka bir çıkışı yok. Ama yerdeki metal par- çasını incelerseniz bunun bir aletin parçası olduğunu anlarsınız. Metal parçasını çıkarttığınızda bunun bir kazma olduğunu anlıyorsunuz. Kaz- mayı bağlı olduğunuz yerin hemen arkasındaki duvara vurduğunuzda duvarda bir delik açılmaya başlıyor. Bu işi birkaç kere tekrarladığınızda mağaranın duvarında geçebileceği- niz kadar bir delik açılıyor. Fakat halen kurtulmuş sayılmaz- sınız, Çünkü burada bir arcade kıs- mı başlıyor. Mağaradan çıktığımız- da kendimizi bir su altı mağarasının içinde buluyoruz. Üst tarafta görü- len kırmızı çizgi oksijen seviyemizi gösteriyor. Burada oyunu save et- 66 seniz iyi olur, çünkü ilk seferde bu- radan çıkmayı başaramayabilirsiniz. Şimdi sıra dikkatli ve seri bir şekil- de kayaların su altındaki kısımlarını geçmeye geldi. Fakat dikkatli olun, kayalara fazla yaklaşmayın çünkü kayalara çarptığınızda sersemleyip, zaman kaybediyorsunuz. Evet en fazla iki üç kerede burayı geçeceği- nizi sanıyorum. Karaya çiçekçi dük- kanının önündeki merdivenlerden çıkıyoruz, çıkarken de bir yandan saçlarımızı düzeltiyoruz. Şimdi sıra otele gitmeye geldi, otelin önüne vardığımızda kumsalda bir satıcının olduğunu görüyoruz. Adamın yanı- na gidip konuşursanız, adamın dal- gıçların kullandığı kola takılan özel bir cihaz sattığını öğreniyorsunuz. Adama bankada bozdurduğunuz parayı vererek bir tane alın. Otele geldiğinzide, otelin dolu olduğunu ve hiç yer kalmadığını öğreniyorsu- nuz. Odaları incelediğinizde en üst katın en dipteki odasına girebildiği- nizi görüyorsunuz. Ama en üst ka- B DR K ta asansörle çıktığınızda asansörün önünde temizlikçi kadın çalıştığı için asansörden inemiyorsunuz. Bu yüz- den bir alt katta inip servis merdi- venlerinden üst kata çıkmanız ge- rekmekte. Odaya girdiğinizde içeri- sinin boş olduğunu görüyorsunuz. Odanın ortasına doğru yürüyünce yatağın arkasından elinde silah olan bir kız çıkıyor, tam onunla konuşur- ken içeriye diktatörün adamları gi- riyor ve kızla birlikte sizi tutsak alı- yor. Diktatörün adamları bizi bir ya- ta götürüp ayaklarımıza taş bağla- yıp denize atacaklar. Burada bir ipu- cu verip kalanını gelecek ay anlata- cağım: otelin önündeki adamdan al- dığınız dalgıç cihazı burada işinize yarayabilir. Bu arada ben oyunun çözüme gi- den en kısa yolunu anlatıyorum eğer siz oyunda etrafı inceler ve değişik yerlere gidip değişik kişilerle konu- şursanız çok ilginç ve çok mavra olaylarla karşılaşacaksınız. Şimdilik hoşçakalın... DA