1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 58

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 58

Ayrıca görevi bitirmek zo- runda da değilsiniz. Oyun yüklendiğinde oyunun ana menüsü karşımıza çıkıyor. Baradaki seçenekler; 1-) Fiy Trahino Flight: Bu se- çenek uçakları tanımak ve çeşitli saldırı. bombardıman yöntemleri geliştirmek için. 2-) Fly Combat Flight : Bura- da uçağınız görevler artık sa- vaşın gidiş hatını etkileyecek seviyededir. O yüzden atlığı- nız her bombanın, tetiğe her dokunuşunuzun hesabını ya- pın. Bu bölümdeki görevlerini daha sonraki sayılarımızda yayınlayacağız. 3-) Fly Custom Mission: Ken- di hazırladığınız bir görevi uç- mak için. Kendi görevinizi ha- zırlamak için Amiganızı açtığı- nızda 1. yerine 2. diski koyma- nız lazım. Burada karşınıza ge- len ekranda istediğiniz yere düşman uçağı, gemi ve dost uçakları koyabilirsiniz. Tabii daha sonra bu görevi “save” etmeniz gerikiyor. 4-) Play Campoaign: Bu seçe- neği seçmekle Battle of Brita- ini tam anlamıyla başlatmış oluyorsunuz. Görevler ardı ar- dına geliyor. En ufak bir hata- nız bile affedilmiyor. “Play Ca- 58 mpaign”in alt seçenekleri ise savaşa İngiltere adına katıl- mak (Start New Campaign Di- recting RAF), Almanya adına katılmak (Directing Luptwaffe) ve yarım bıraktığınız bir sava- şı devam ettirmek (Continiue Campaign) Tabii Campaign oynayabilmek için hızlanmış bir pilot diskiniz olmalı. 55) Revlew Cambat Re- cords: Yapılmış en başarılı gö- revleri gösterir. Pilot diski ge- reklidir. 6-) Review Cambat Film: Kaydettiğiniz herhangi bir uçuş filmini tekrar izlemek için. Pilot diski gerekltirir. 7-) Exit Prom Program: Their Finesttbur'u terketmek için. Bir eğitim veya savaş göre- vi seçtiğinizde karşınıza oyun- da sik sik karşılaştığınız İnp- light Map çıkacaktır”. Bu ha- ritada sadece neyin nerde ol- duğunu görüyorsunuz fakat bunun görevinize pek yararı olmuyor. Sağ alt tarafta uça- ginızın cephanesini (Ammo). Dayanıklığını (Damage), Yakı- tını (Fuel) ve Düşmanın tecrü- be derecesini (Eremy) ayarla- yabilirsiniz. Go Flight diyerek uçuşa geçeriz. Oyunu oyna- yabilmek.için ilk önce “M” tu- şuna basıp İnplight Map'a ge- çin. Buradaki seçenekler: LANDID:Karadaki yerler hak- kında bilgi verir. AİRLSEAID: Gemiler ve Uçak- lar hakkında bilgi verir. TUNERADIİO: Oyunu oynaya- bilmek için radyonuzu bilgisa- yarın verdiği İstasyona ayarla- manız lâzım. Bunun içinde is- tasyon adlarının bulunduğu küçük tekerleği işaret tam size veriler resmin üstüne gelecek şekilde büyüğünün üstüne ko- yup boşlukta kalan 3 basa- maklı sayıyı yazmanız İğzım. O zamanlar modern bilgisa- yarlar olmadığı için uçakların pozisyonu bu haritaya anında işlenemiyor fakat oyun size ha- ritadaki değişiklikler hakkında bilgi veriyor. Birde bu Lucasfilm simulas- yonlarının getirdiği bir yenilik var. “Replay” Battle Hawks'da çok kısıtlı olan bu özellik Batt- le of Britain de fazlasıyla geliş- tirilmiş. İleri geri sarma, durdur- ma, save, load gibi seçenek- ler var. Ayrıca kamera uçağı- nızı İster arkadan takip ediyor, İster kokpitlen çekim yapıyor, ister kontrolü sizin elinize bıra- kıp İstediğiniz açıdan çekim yapıyor. Bunun yanında kuüle- den yeya attığınız bombada kamera görüntüsü izleyebilirsi- NİZ. Batlle of Britain şimdiye ka- dar gördüğüm en güzel simu- lasyon olmasada en zevklisi. Çünkü insan kendini kaptırın- ca bayağı ter döküyor. Hele hele bir JU 88 A-1'in içinde gö- revinizden dönerken merminiz bitmiş bir halde etrafınızda ölüm dansı yapan Spitpire'la- ri izleyip korkuyla zigzag çizer- ken Lucasfilme bol bol övgü (veya sövgü) yağdıracağınıza eminim. 512 K kullanıcıları için ger- çektende üzüldüm. Böylesine güzel ses efektlerinden mar- hum kalmaları çok kötü. Battle of Britain'ı zevkini çıka- rarak oynayın çünkü bir İki aya kadar rafa kalkıcak Ne- den mi?: İntruder geliyorda ondan.