1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 36

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 36

CORPORATION Sinan Vural ok karakterli oyunlar ya- ni FRP'ler gelir geçerler ama bu oyun pek geçecek gibi görünmüyor. Şimdiye ka- dar çıkan oyunlar arasında en çok tufulanlardan biri Pan- dora şirketinin Xenomorph adlı oyunuydu, ancak Corpo- ratilon bu oyundan bile çok daha ilginç. Oyunu yazan grup daha önce Microprose firmasında çalışırken Rick Dangerous ve Monty Python adlı oyunları hazırlamış. Corporation, üç boyutu, problem çözme ve kavga sahneleri içeren, bir. oyun ama kendisinden önce bu alanda yaratılmış tüm oyun- lardan daha üstün özellikleri Var. Universal Cybernetics Co- rporaftion (Evrensel Sibernetik Şirketi) yirmibirinci yüzyılın en büyük şirketidir ve en son ye- nilikler bu şirketten gelmekte- dir. SONY'nin video için yaptık- larını, UCC robotik ve siberne- tik alanında gerçekleştirilmiş- tir. Yaptıkları üç model tüm 36 dünya çapında satılmaktadır: ev kullanımına, farımsal alana ve sanayil yatırımlarına yöne- liktir ve bunların yardımıyla UCC dünyanın ekonomik den- gesinde çok önemli bir rol oy- namaktadır. Ne yazık ki diğer her yerin ol- duğu gibi UCC'nin de bir kö- tü yanı vardır. Son olaylardan anlaşıldığına göre UCC, bio- genetik çalışmalar konusun- da da önemli aşamalar kay- | detmiştir ve bu kuruluş kor kunç bir öldürme makinasının yapımında rol oynayabilecek- tir. Ve bu durdurülmalıdır. Ama direkt olarak şirkete ya- pılacak bir. saldırı. UCC'nin parçalanmasına yol açacak- tır. Bu da dağal olarak birçok ürünün üretilmesini durdura- cak ve piyasda ekonomisi alt üst olacaktır. Bu yüzden de daha gizli bir yol, seçilip sa- man altından su yürütülmeli- dir. Böyle bir yaklaşımda rol ala- cak kişi de sizsiniz. Zodiac adlı gizli ve özel birliğin Libra (tera- zi) adlı bölümünün üyesisiniz ve bu bölüm evrensel denge- yi temsil etmekte. Amacınız gizlice binaya girmek ve bu- rada üretilmekte olan yaratı- ğın embriyosunun bulunduğu silindirleri sökmek. Bunlar da- ha sonra, UCC'nin bu işle uğ- raşan bölümünün kapatılma- sında delil olarak kullanıla- caktır. Oyuna oldukça atmosferik bir ortamda başlıyorsunuz. Daha sonra hangi karakteri seçeceğinize karar veriyorsu- nuz. Seçimi ikisi kadın İkisi er- kek, dört insan ve iki android arasında yapabilirsiniz. Oyu- nu nasıl oynayacağınız bura- da verdiğiniz karara bağlı. İn- sanların ve androlodlerin ve kendi aralarında bunların da ayrı Öözellikleri ve becerileri var. Eğer görevinizde başarılı n n hai AM bi a LA