1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

W K * en recennmnelesence #spectted your plene YA L A C G gete Hit uçaklarını korumak ama ken- disi de aynı zamanda bom- bardıman uçağı gibi ön ve üst makineli tüfekler taşıyor. Ju 88 A-1: Oyundaki ve 2. Dünya Savaşı'ndaki en iyi bombardıman uçağı. Hem bonbardıman iİyi yapıyor. Hem de iyi yerlere konulmuş makinalı tüfeklerle düşmana göz açtırmıyor. Uçaklar bu kadar. Yazıma devam etmeden önce 512K kullanıcılarına hitap eden 1-2 eksikliği belirtmek istiyorum. 512K'da oyun efektlerini duya- mıyorsunuz. Evet bu her ne ka- dar oyun atmosferine büyük bir darbe isede oyun çok sü- rükleyici yapıldığından kendi- nizi kaptırabiliyorsunuz. Uçakların içine gelince. Her uçağın içi değişik oluyor. Ama temelde aynı sayılır. Örneğin Spritfire, Hurricaneve Facke- wulp gibi avcı uçaklarının ko- kpiti birbirinin aynı ve biraz sa- de, Fakat bombardımarn: uçaklarının konsolu daha komplike ve bunun yanında bombardıman ekranı ile bir- kaç makineli ekranı var. Bazı avcı uçaklarının ise arkada makinelileri var. Uçakta iken 56 * H eee w—y KA A T D ASA o KA A sağa sola bakmak için nüme- rik klavyeyi kullanmanızı öne- ririm. Uçuşa uçağın içinde öne bakarken başlıyorsunuz. Bura- da sağa sola gibi yönlere bakmak için nümerik klavye- yi “8” tuşu ön tarafı olan bir uçak olarak kabul edin. 9 tu- şu İse uçağın kontrolünü etki- lemeden Mouse ile tüm çev- renizi inceleyebilirsiniz. 7 tuşu ise sizi makineli tüfeklere geçi- rip bir kere makineli moduna geçtiğinizde, bundan önce, yönlere bakmak için kullandı- ğınız tuşlar artık sağ, sol, ön, arka ve üst toplara gecmeye yarar. Normalde uçağı oto- matik pilota takmak için kul- landığımız “A” tuşunu, toplar- da topu otomatiğe bağla- mak İçin kullanıyoruz. Böylece biz uçarken veya tam bom- balayacağımız yere yaklaşır- ken makinalı tüfeklerle debe- lenmek zorunda kalmayız. Ta- bi tüm bunlar avcı uçakları için geçerli değil. Bombardı- mana gelince. “B” tuşu bizi bu ekrana getirir. Ekranın ortasın- da gördüğünüz nişangahtaki çizgiler bomba bırakacağınız anı hızınıza ve yüksekliğinize göre ayarlamanızı sağlar. Bomba atmak için ise “Re- turn” tuşunu kullanıyoruz. Be- nim tavsiyem alçaktan uçup bombayı düşük bir hızda at- manızdır. UNutmayın vurmanız gereken hedef karada kırmı- zi olan binadır. Deniz hedefle- rinde geminin herhangi bir ye- rini vurmanız yeter. Hava sa- vaşlarında ise uçağınızın STALL olmamasına dikkat ederek düşmanı takip edin ve nişangah doğru yerdeyken ateş edin. Örneğin düşmanı- nızla birlikte sola doğru dönü- yorsanız nişangah düşmanın üzerindeyken değil de daha ilerisindeyken ateş edin böyle- ce ateşlediğiniz mermilerle düşman uçağı buluşacak ve uçaktan parçalar kopacaktır. Bu parçaların kopma İşi çok iyi yapılmış. Parça koptukça iİnsanın hiç ateşi kesmemesi sürekli tetiğe basması geliyor. Fakat bu hafaya sakın düşme- yin çünkü (Eğer uyanıklık edip merminizi sınırsız yapmadıysa- nız) merminiz az sayıda ve an- cak az ve öz atışa izin veriyor. Bazı görevlerde 13 uçak bile düşürmeniz gerekiyor. Burada