1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

ANTTİM - 'TANİTİM - 'TANİA BATTLE OF BRIİTAİN 2 Dünya Savaşı Avrupa kı- a tasında olanca hızıyla devam ediyordu. Hitler “Bliet- zkrieg” adı verdiği yıldırım sa- vaşı taktiğiyle daha bir yıl dol- madan tüm İskendinavya'yı, Doğu Avrupa'yı almıştı ve Fransa'ya ilerliyordu. Almanla- rın “Majino Hattı” adı verilen savunma şeridini asla geçe- meyeceğini söyleyen Fransız Cumhurbaşkanı De Gauülle 8 saat sonra Churchill/'e açtığı telefonda “Yenildik! Yardım edin” diyebiliyordu. İngiltere başkanı Churehill ise Avrupa'"- daki bu savaşa fazla karışmak istemiyordu. Sadece el altın- dan Fransa'ya yardım ediyor- du. Fakat bu savaşın birgün kendi ülkesine sıçrayacağını asla tahmin edemezdi. Doy- mak bilmeyen Hitler Britanya'- yı da istiyordu ve bu da 2 Dünya Savaşı'nın ençok uçak ve gemi kaybedilen bölümle- rinden olan Baatle of Britain “İngiltere Savaşı”nı başlatıyor- du. Bu savaşta resmi kayıtlara göre 2698'i Alman olman üze- re toplam 3613 uçak tahrip edildi. Oyunumuzda bu savaşı ko- nu alıyor. İster kendi toprakla- rımızda savaşma avantajını kullanarak iki avcı olan Spitpi- re ve Hurricaneden birini kul- lanıyoruz, ister teknik üstünlü- ğe güvenen Alman pilotların- dan birini canlandırıp, Focke- wulp Stuka gibi uçakları kulla- nıyoruz. Şimdi izninizle bu uçakların kısa bir tanıtımını yapmak istiyorum. Spitpire: Spitpire, o zaman- ki İngiliz teknolojisinin son ürü- nüydü. Kuvvetli topları bir ba- lik biçimindeki ince gövdesiy- le o zamanların en kıvrak av- cısıydı. İngilterenin uçaklarda güce değil de, kıvraklığa ve estetiğe önem verdiğinin tipik bir örneği. Hurricane: İngilizlerin Avcı- hafif bombardıman uçağı. Çevik olmasının yanında tek dezavantajı yüksek irtifalarda- ki performans düşüklüğü. BP1O9E Fockewulp: Alman- ların sadece gücü düşünüp manevra ile estetiği hiçe say- dıkları bir uçak. Çok hızlı ve açıları İyi ayarlanmış olan 3 top, 4 makineli taşıyor. BP140.C-4: Almanların, İngi- lizlerin Lancester'ına karşı Çı- kardığı bombardıman uçağı. Ön, arka ve yan makinalı tü- fekleri var. Ju 87 Stuka: İşte tüm hava otoritelerinin gelmiş geçmiş en iyi pike bombardıman uçağı olarak saydığı Stuka. Al- manların ilk ve tek olarak es- tetik ve aerodinamiğine özen gösterdikleri uçak. Pilotun ar- kasında iki tane de kanatlar- da olmak üzere 3 topu var. Kanat yapısından dolayı da- larken ejderha ıslığı çıkarmaık- tadır. Bunun düşman üzerin- deki moral bozucu etkisini gö- ren Almanlar bu uçağın ka- natlarına hoparlör takmışlar- dır. Bu uçaklar çoğu zaman pikelerinden çıktıklarında te- kerlekle yer arasında 23 met- relik bir mesafe kalır. DO 172-2: Almanların en kuvvetli bombardıman uçak- larından biri. Yalnız kullanışı biraz zor. Çok rahat “STALL” (Burnu kalkınca motorun dur- ması) olabiliyor. He 111 H-3: Bu çok garip bir uçak. Esas görevi bombardıman