1 Eylül 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

1 Eylül 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

oyunun müziğini değiştirebili- yorsunuz. Oyunda sekiz deği- şik müzik ve bir de ses efekti var. Orfa sıranın sağındaki ikondan ise oyunun bazı özel- liklerini değiştirebilmeniz mümkün. Alf srada ortada yer alan ikonda kendi aranızda lig düzenleyebilmeniz müm- kün. Fakat ligi en fazla sekiz takımla düzenleyebiliyorsu- nuzZ. Sol alt köşedeki ikondan ise ligin durumuna göz atabi- lirsiniz. Sağ alt köşedeki ikonun ise ne işe yaradığını henüz an- Jlayamadım. Ortadaki bayrak resimli ikon ile oyuna başlaya- bilirsiniz. Oyunun aslında gol atma olayından başka, futbol oyun- larıyla fazla bir benzerliği yok, Oyun üç takım arasında oyna- niyor ve her takımın beşer oyuncusu var. Artı halinde dzil- miş beş tane kare şeklindeki alandan oluşan sahanın orta- daki karesinde hiç kale yok, burada kale yerine diğer ka- relere geçebilmeyi sağlayan kapılar var, oyun burada baş- İyor. Yukarıda ve yanlarda olan karelerde birer takımın kalesi mevcut, alt kısımdaki karede ise her takımın bir ka- lesi var. Takımların kaleleri her setfe yer değiştiriyor ve set başlamadan evel takımların yerleşim planı gösteriliyor. Maçlar sekiz takımın sekiz ayrı sahasında oynanmakta. Maçlar üçer dakikalık üç set- ten oluşmakta. Maçta kendi kalemize attığımız gollerden puan alamadığımız için, topu ya diğer iki takımın kalelerinin olduğu sahalara ya da her ta- kımın kalesinin bulunduğu alt taraftaki sahaya atmanız ge- rekmekte. Oyun sırasında sa- ha içinde arasıra görülen harf ve şekillerin üzerinden geçtiği- nizde çeşitli ekstra özellikler kazanılmakta. Örneğin bazısı oyunun süratini hızlandırırken bazısı da tam tersi yavaşlat- makta veya gücümüzü arttır- makta, bazıları da diğer ta- kımların oyuncularını bir süre- liğine hareket edememelerini ya da fopa vuramamalarını sağlamaktadır. Fakat bu özel- likler diğer takımlar için de ge- çerli ve hiçbir şey yapama- dan gol yemeyi seyretmek hiç de hoş değil. Bu arada bazı tuşların ne işe yaradıklarına da kısaca deği- nelim, F2 tuşuyla oyun sırasın- da çalmakta olan müziği özel ses efektleri ile değiştirebilme- niz mümkün. Müzikler çok gü- zel olmasına rağmen ses efek- tleri ile oynamanın çok daha zevkli olduğunu söylemeden geçemeyeceğimiz. F5 tuşu müziğin hızını yavaşlatmakta, müziklerin bazıları yavaşken daha hoş geliyor. F10 tuşu oyunu bitirmeye yarıyor. Help tuşuyla da oyunu Pause ede- bilmemiz mümkün, ateş tuşuy- la oyun tekrar başlamakta. Oyunu joystick veya klavye ile oynramamız mümkün. Kont- rol seçimini “Press Fire” yazısı çıktığı srada space'e ya da fi- re düğmesine basarak yapa- bilirsiniz. Oyunun oynanışı da futbol oyunlarından oldukça farklı. Çünkü oyuncular hareketleri- ni koşarak değil, üzerine bin- dikleri araçları kullanarak sağlıyorlar. Bu yüzden oyun- cular diğer oyunlarda olduğu gibi hareket ettirildikleri süre- ce ilerleyip. hareket kesildiğin- de durmuyorlar. Ancak bir ye- re çarptıklarında veya sürtün- meden dolayı hızlarının düş- mesiyle duruyorlar. Ayrıca bir çok oyunda olduğu gibi, topu taşıyarak sürmeleri mümkün değil, yani topa sadece ça- rparak ilerletebilmemiz müm- kün. Bu da topu İstediğimiz ye- re götürebilmemizi çok zaorlaş- tırıyor. Hareketimizi yönümüzü joystick veya ok tuşlarıyla be- lirleyip ateşe basarak sağla- yabiliyoruz. Sürekli hareket et- mek için ise ateşe devamlı basmamız gerekli, fakat o za- man da çok hızlı hareket edi- yoruz ve kontrolü sağlamamız oldukça zorlaşıyor. Bunun ye- rine ateş tuşuna belirli aralık- larla basarsanız step step ha- reket edersiniz ve kontrolü da- ha rahat sağlarsınız. Oyunun anlatlacak daha fazla bir özelliği yok, artık gerisi sizin oyun kabiliyetinize kalıyor. Bol gollü maçlar. Oyunun Değerlendirmesi: AMISA 512/K GRAFİK : 9 SES 9 ZORLUK: 7 KURGU : 8 GENEL : 8