7 Mart 1938 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 57

7 Mart 1938 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 57

GABRİELE DANNUNZİO Yazan: Adnan TAHİR Bütün hayatı müddetince İtalyanın şiir semasında rakip- siz bir yıldız halinde parlıyan, ve ilk zamanlarda yalnız şiir yazarken, sonra birçok roman, ve tiyatroya ait muhtelif eser- ler vücude getiren büyük İtalyan şairi Gabriele d'Annunzio 12 mart 1865 senesinde Abruzzi'nin, Pescara kasabasında doğmuş ve 1 mart 1938 günü çalışma masasının başında kalb sektesinden ölmüştür. Şairin hayatı biribiriyle âdetâ tezat teşkil eden üç cep- he arzeder: Şairlik noktasından doğduğu memleketin tesiri altında kalıp, eserlerinde oraların atmosfer ve karakterini tebarüz ettirmeğe çalışması; şiir ve edebiyat noktasından yepyeni ve hususi bir varlık yaratması; ve nihayet milli İtal yan siyasetinde mühim roller oynaması, EDEBİYAT ÂLEMİNDE D'ANNUNZİO Hayatın sir ve muammalarını ilk evvel kırların hür ha- vası içinde sezip anlamıya başlıyan d'Annunzio 1879 da he- o zamanın münekkitlerinden birinin eline geçmiş ve onun şiir- mecmuasını neşretmişti. Gençliğinin azimkâr enerjisi, arzuları ve tabiate olan samimi duyguları ile dolup taşan bu küçücük eser tesadüfen o zamanın münekkitlerinden birinin elint geçmiş ve onun şiir- lerinde hususi bir varlık sezen münekkit “yeni bir şair hak- kında,, diye yaptığı bir tenkitle d Annunzio” yu bütün İtalya- ya tanıtmıştı. Süratle olgunlaşıp tekâmül eden şair, bir müddet sonra Romaya gidip edebi neşriyatına orada devam etmiş, ve eser- / lerinde gençliğinden aldığı ateş ve enerji ile coşkun bir ruh yaratmıştır. Bu şekilde muhtelif eserler verdikten sonra, şairin ka-