20 Mayıs 1939 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 62

20 Mayıs 1939 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 62

Sov- zı te- | ŞU- z Siyaset ve İktısadiyat 61 besini küşat etmeğe gelen Almanya İktısat Nazırı Dr. Schacht iki memleket arasında bir ticaret mukavelesini hazırlamağa muvajjak olmuştur. Üç senedenberi iki komşu memleket arasında ticari bir mukavele yoktu. Diğer taraftan Almanyanın Büyük Umumi Erkânıharbiye Reisi General Beck Parisi ziyaret etmiş ve Fransanın Büyük Erkâmıharbi- yvesi Reisi General Gamelin ile birkaç defa görüşmüştür. İNGİLTERE - ALMANYA — İngilterede dahi Almanya ile devam- nh surette anlaşmak arguları çok kuvvet bulmuştur. İngiltere kralı- mın taç giyme merasiminden sonra toplanan İngiliz İmparatorluğu Konferansında verilen mühim kararlardan biri de Almanya ile esas- Un surette anlaşma yapılmasına dittir. Bu karara tevfikan İngiltere Hükümeti Almanya Hariciye Na- gırı Baron von Neurath'ı resmen Londray ziyarete davet etmiştir. Almanyanın Büyük Erkânıharbiye Reisinin Parisi ziyareti ve ayni zamanda Almanya Hariciye Nazırının Londraya davet edilmesi Av- rupa politikasının yeni bir dönüm noktasında bulunduğunu göste- riyor, İktisadi hadiseler FRANSANIN MALİ MÜŞKÜLÂTI — Geçen ay Fransanın mali mişküldtı son dereceyi bulmuştur. Bu müşkülât nihayet kabine buhranını doğurdu. En büyük gorluk sol partiler hükümetinin s0s- yalist ve komünist gibi müjritlerin zoru ve amele sendikaları bir- liklerinin tazyiki ile devletin mali tahammülü ve memleketin iktı- sadi vaziyeti haricinde içtimai kanunları meydanda getirmesi ve ayni gamanda bu parti ve teşekküllere söz anlatamaması yüzünden sermayedarların duydukları itimaisızlıktan ileri gelmiştir. Neticede dünyanın en büyük sermaye memleketlerinden biri bulunan Fran- sadan hem ecnebi hem de sermayeler ve alelümum altınlar harice kaçmıştır. Sermayenin harice çekilmesinden hükümet jJevkalâde masraj- lar için istikraz bulmakta güçlük çekiyor. Akdeltiği istikrazların şeraiti ve bahusus jaizleri çok ağırdır. Faizlerin ağırlığı bütçeye veni bir büyük yük oluyor. Diğer tarajtan teşebbüs ve sanayi erba-