1 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

1 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER batılı anlamda (o çalışabilmeleri için gerekli şartlar da hazırlanmış durum- dadır. Şimdi beklenen, dekorda gö- rülen bu bahar havasının Genel Mer- kez yöneticilerine de sirayetidir. Zira önemli olan, libastaki bu (değişikliği bünyedeki canlılığın izlemesidir. Bu konuda hayli önemli oadım- lar atılmış ve yeni yılın ilk günü ile birlikte yoğun bir propaganda faali-. propaganda faaliyeti ile başlıca ( iki amaç gözetilmektedir : I — Üç yıllık OHP iktidarı sü- resince bir türlü gereği gibi duyurula- mıyan icraatın önce Teşkilata akset- tirilmesi. — Böylece, moralman takviye edilen Teşkilatın da yardımıyla, Tür- kiye çapında bir propaganda faaliye- ti ve yaklaşan genel seçimlere hazır- lık... Henüz Parti Meclisine sunulma- mış olan bu raporlarda ana felsefe, CHP'nin bütün kuvvetleriyle, tam kad- ro halinde harekete geçmesidir. En yeni üyeden en eski partiliye, en siv- rilmiş politikacıdan adı hiç duyulma- mış CHP liye kadar bu siyasi parti, bütün kadrosuyla, önümüzdeki aydan başlıyarak seçimlere kadar son dere- ce yoğun bir tempo içinde çalışacak- tır. Hedef; Seçimler! Genel Merkez yöneticilerine (o göre, uyuşukluktan kurtulan ve bütün gücüyle çalışan bir CHP nin seçim- leri kazanmaması için sebep yoktur. Zira CHP gerek mazisi, gerek hizmet- leri ve gerekse mevcut kadrosu yönün- mesele, bu avantajları iyi odeğerlen- dirmek ve bir süredenberi atıl kal- mış olan kuweleri tekrar harekete geçirmekten ibarettir. Mesela, Parti içinde olup da çeşitli kırgınlıklar so- nucu isim yapmış ve gerçekten birer kıymet olan bazı politikacılar den hizmete çağırılacak. Parti dışın- daki müesseseler ve yan kuvvetlerle olan münasebetler takviye (o edilecek- tir. Genel Sekreter Yardımcısı o Suphi Baykama göre CHP nin son yıllar i- çinde en büyük kaybı. "Parti ile zin- de kuvwetler (arasındaki ( ilişkilerin yozlaşmış olmasıdır".Oysa CHP nin gerçek kudret kaynağı aydın zümre- dir. Bu sebeple, propaganda faaliyet- lerinin İlk adımını bu kuvvetlerle olan bağların yeniden Oo sağlamlaştırılması 12 teşkil edecektir. Araştırma Bürosu, Par tinin fikri yönünü tanıtmak çalışmaya başlamıştır. Merkez Kurulu Üyesi Prof. Şefik İnanın koor- dine ettiği bu çalışmalara Prof. Tur- han Peyzioğlu ve çalışmasına (okim- senin bir şey söyliyemiyeceği Coşkun Kırca da katılacaklardır. Bu büro ta- rafından o hazırlanacak (o broşürlerde CHP'nin şimdiye kadar yaptıkları, bundan sonra yapacakları, bütün de- tayları ile anlatılacaktır. Ancak bu broşürler daha çok Teşkilata ve hal- ka hitap edecek, "Sosyal Meseleler Karşısında "Seçim (Beyannamesinde lenler ve Gerçekleştirilenler", Türkiye, Ülkümüz" başlıklarını yan yayınlarla beslenecektir. Vaadedi- "İleri taşı- konferanslar (o düzenleyecek, çeşitli konularda yayınlar yapacaktır. Gerek Araştırma Bürosu, gerek bu komite ve gerekse diğer fikri çalışmalar, Parti içinde çeşitli sahalarda temayüz etmiş milletvekili ve senatörlerden müteşek- kil bir kurul tarafından yönetilecektir. İsmail Rüştü Aksal, Turhan Peyzioğlu, Nihat Erim, Orhan Öztrak, Emin Pak- süt, Sahir Kurutluoğlu ve Atalay A- kanın görev aldıkları bu kurul, propa- ganda faaliyetlerinin beyni durumun- da olacaktır. Halkla beraber, halk için Propaganda faaliyetinin bir diğer yö- nünü ise halkla münasebetler teş- kil etmektedir. Bu konuda çalışmalar yapmak üzere Hilmi İncesulu, Şevket Raşit Hatiboğlu. Emin Paksüt. Rüştü C.H.P.'li milletvekilleri kuliste Seçim hazırlığı Ayrıca,gene sağlam (o kuwvetler- le olan münasebetleri (düzenlemek üzere, Türkiye öğretmen Dernekleri Federasyonu Başkanı Aydın milletve- kili Şükrü Koçun başkanlığında bir Ko- mite kurulmuş bulunmaktadır. Çeşit- li derneklerle iyi ilişkileri (o bulunan ve aydınlar arasında tutulan millet ve- killerinin yer aldığı bu komite. Üni- versiteden Basına, öğrenci kuruluşla - rından sendikalara bütün derneklerle Parti arasında sıkı temas sağlıyacak- tır. Bu komitede Çalışma Bakam Bü- lent Ecevit de görev bulun- maktadır. Ayrıca, ihtisasına göre her partili, bu komitenin çalışmalarına ka tılacaktır. Komite açık oturumlar. Özal, Akif Eyidogan. Sırrı Hocaoglu. Şevket Asbusoğlu, Kamuran Evliya- oğlu. Fahrettin Kerim Gökay ve Vefik Pirinççioğlundan müteşekkil bir Seçim Komitesi kurulmuş bulunmaktadır. Bu ekip ayrıca sempatik ve enerjik Köy İşleri Bakanı Lebit Yurdoğlu ile de tak- viye edilecektir. Hazırlanacak bir plan dahilinde ve gene bu komite üyeleri ta- rafından kaleme alınacak dokümanlar- la, başta Parti Meclisi üyeleri olmak üzere, bütün milletvekili ve senatörler, yurt çapında propaganda gezilerine çı- kacaklardır. Öte yandan, Tahsin Bekir Balta, Muammer Aksoy ve İsmet Giritli gibi. Parlamento üyesi olmayan partili ilim AKİS, 1 OCAK 1965