1 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

1 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

SOSYAL HAYAT Moda Temel kıyafetler Giyim me şıklığı (o sağla- akla ki: Bu, aynı zamanda, ev ekonomisinin temel unsurlarından da biridir. Çünkü bu bilgi sayesinde aile bütçeleri, çabuk omodası geçen, nadiren işe yarayan, yerini bulmamış, dolapta asılı kalan elbise ve kıyafet- lerin yükünden kurtulmuş olurlar. Giyim bilgisinin esası, gardropu, u- zun yıllar işe yarayacak temel kıya- fetlerle kurmak ve bunları, çabuk ve kolay şekilde, ucuza mal edilerek ya- pılan ilavelerle yenileyip, çekici hale getirmektir. Bir manto veya pardesü, bir tay- yör, bir gece elbisesi, birkaç etek ve sveter, gardropun temelini teşkil eder. Bu kıyafetlere ilave edilecek aksesu- arlar, bir yeni bluz, bir çanta, bir e- şarp, bir bere vs. gardropu gençleşti- ren, ona yılın havasını veren parça- lardır. Temel kıyafetler- iyi seçilirse, giyim derdi dert olmaktan çıkar ve u- facık bir ilâve ile şık olmak mümkün olur. Temel kıyafetler mümkün mer- tebe iyi kumaşlardan, temiz dikiş üze- rinde durularak yapılmalıdır. Her ka- dın veya her gençkız, yaşınıi, tipini ve yaşadığı hayatı gözönünde bulundura- rak model seçmelidir. Renkler fazla göze çarpıcı, moda renkler olmamalı- dır. Moda renk hevesi aksesuarlarla, çiçek, eşarp veya bir bere ile tatmin edilmelidir. . Temel kıyafetler için si- yah, bej, e lâcivert, gibi, ça- buk günü geçmeyen, eskimeyen tvit renkleri tercih edilmelidir. Çalışan ka- dının ihtiyacı ile evde oturan ve sık sık gece çıkan kadının ihtiyacı elbette ki değişiktir. Temel kıyafetler seçilir- ken, yalnız modadan değil, geçmiş tec- rübelerden de faydalanmak şarttır. Mesela çok yakışan eski bir manto- nun biçimini, yeni hatlara uygun şe- kilde tekrar etmek, moda olan değişik bir biçimi denemekten çok daha akıl- lıca bir harekettir. Temel kıyafetler seçilirken, mevcut çanta, ayakkabı ve mantonun rengini de düşünmek ve Yeni yıla giren moda Ayine i devran ne suret gösterecek ? 26 renk harmonisini unutmamak, yeni parçalarla kullanılacak olan eski par- çalan birbirine uydurmak ( lazımdır. 1965 modası, esasen klasiğe kaçan bir rak, gardropa girebilecek birkaç temel kıyafet modeli üzerinde durmak, fikir vermek yönünden, faydalı olacaktır. "Her yere girip çıkan" siyah tayyör: Günün her saatinde giyilebilen bir si- yah tayyör düşünmek güçtür ama, bu tayyör güzel bir jersedert yapılırsa, mümkündür. Ceket, modaya uygun olarak uzuncadır, fakat yumuşaklığını kaybetmemesi ve bir sveter gibi rahat- ça giyilebilmesi için astarlanmadan dikilmiştir, önden düğmelidir, boğaza dayanmıyan, açıkça biçilmiş bir yuvar- lak yakası vardır. Bu kıyafet, aynı ku- maştan yapılmış yumuşak bir kuşak, boyuna doğru yükselen beyaz bir sve- ter, beyaz bere ve beyaz eldivenle ra- hat ve güzel bir gündüz kıyafetidir. Tüylü bir kürk yaka ve kol kapakları. ona derhal ağır bir gece kıyafeti nite- liği kazandıracaktır. Bu takdirde, tay- yörün içine beyaz veya siyah bir ma- yo-blüz giymek iyi bir fikirdir. Mayo- blüz, mayo gibi açık bir blüzdur. Gece için ceket üzerinde kuşak kullanılmaz. Yaka ve kollarda, kürk yerine, kürk edi kumaş kullanmak da mümkündür Çok görevli manto: Çok görevli man- to, siyah ve beyazlı tvitten yapılmış bir mantodur. Aynı kumaştan eteği ve spor sveterlerle bu, spor bir kıyafet- tir; ilâve bir kürk yaka, kendi kuma- şından eteğin üzerine giyilen tam kol- suz bir döpiyes üstü ve zengin bir zin- cir kolye ile abiye olur. Tvit, çok faz- la spor desenli ve spor görünüşlü seçil- memelidir. Klâsik bir temel manto da devetü- yü mantodur. Bu yıl kemerli, reglan kollu, çift düğmeli, klasik devetüyü mantolar çok modadır. Fakat bu an- cak, gardropun ikinci mantosu olarak düşünülebilir. Çünkü tamamiyle spor- dur, gece giyilemez. Devetüyü manto- lar, bu yıl aynı renkte aksesuarlarla kullanılmakta, böylece büyük bir özel- lik kazanmaktadır. Şömizye elbise: oŞömizye elbiseler. gardropun temel kıyafetleri o içinde, yaz ve kış, en kullanışlısı olmakta de- vam etmektedir. Belden kesiksiz biçil- miş, düz bir şömizye elbise, spor bir kemer ve yakanın içine takılan bir renkli süra eşarpla şık bir spor kıya- fet teşkil etmektedir. Fakat aynı şö- mizye elbise, süslü bir yaka ve kol ka- pakları ilâvesiyle kokteyl kıyafeti ol- maktadır. Bir fransız terzisi, koyu gri renkte, çuval biçimi bir şömizye el- bisenin içinden giyilmek üzere iki AKİS, 1 OCAK 1965