1 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

1 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Tüliden haberler Geçen hafta perşembe (akşamüzeri, Bulvar Palas salonları, başkentin hanımlanyla dolmağa başladı. o Köy öğretmenleriyle Haberleşme ve Yar- dımlaşma Derneği, üyelerini biraraya toplamak, yeni hami üye kazanmak ve bir miktar da gelir sağlamak ama- cıyla uzun zamandır bu çaylı toplan- tının hazırlıkları ile meşguldü. oHer hafta bir başka üyenin evinde top- lanılıyor, dikişler dikiliyor, piyango için güzel önlükler, yastıklar, tutamak lar vs hazırlanıyordu. Perşembe günü yapılan çay çok gü- zel geçti Piyangolar çekildi, Dernek Başkanı Perihan Uğur ve Şeflika Ço- ruh kısa, güzel birer konuşma yapa- rak, bazı köy öğretmenlerinden gelen mektupları okudular. Daha sonra Ü- mit Yüksel Toksöz, Gülçin Yarkın ve Güler Keskinkaya tarafından şan so0- loları verildi. Akşama doğru, yeni bir- çok hami üye daha kazanılmış olarak, çay sona erdi. Toplantıda bulunanlar arasında Memduha Satır, Zarife Koçak, Feride Erten, Nezahat Göğüş, Nilüfer Ber- kem, Nermin Fikirbilici, Nimet Ardıç, Sevinç Erdiiek, Sevda Tagay, Saadet Ottekin, Jale Tulga ve daha birçok hanım vardı. Bu arada pek az sayıda da erkek misafir göze çarpıyordu: Se- lahattin Arıkan, Dr .M. Fikirbilici ve çayın başından sonuna kadar kalan Kamuran Ardıç gibi... Ardıça piyan- godan tencere tutamağı çıkınca, dost- ları kendisini tebrik ettiler. Çünkü ge çen yılki çayda da güzel bir önlük kazanan Kamuran Ardıç böylece mut- fak teçhizatını tamamlamış oluyordu. Amerikan Kız Kolejlileri Derneği, yeni burslu öğrenciye para temini için son günlerde epeyce faaliyet gös- teriyor. Faize Bekatanın evinde düzen lenen Bazarda, elişlerinde başarılı bir satış yaptılar. Ayrıca, Meydan Sahne- sinde yeni başhyan "Toz Pembe" isim- li piyesin ikinci gecesini (ODernek ya- rarına temin etmişler. Pek kalabalık olan bu gecede, Dernek üyelerinden İGEME sanayi müşaviri Armağan A- nar evsahibeliği yapıyordu. o Kahve- rengi, saten yakalı zarif bir ( elbise giymiş olan Bayan Anar, Güvende ye- ni satm aldığı güzel katını dekore et- Sergi — Karikatürcü Semih Balcıoğlu, geçen ay, 1964'ün en ilgi çekici sergilerinden birini açmıştı. Seramik üzerine karikatür, yalnız Türkiyede değil, dünyada da ilk olarak Balcıoğlu eliyle denenmektedir. Semih Balcıoğlu, İstanbuldaki sergisini ilkbahar ortalarında Ankaraya da getirecek ve oradan da Adana ve İzmire götürecek. 24 mek ve yılbaşını geçirmek üzere İs- tanbula gidiyormuş. Kızı Leyla Güz de, temsilden sonra, mavi gözlerinin ren- gindeki elbisesiyle güzel bir tezat teş- kil eden sarı bir gül demetini artistlere verdi. Gecenin seyircileri arasında epeyce tanıdık sima vardı: Fevzi Renda ve eşi Suzan Renda, Raif Aybar ve eşi Sırri- ye Aybar, Prof. İzzet Birant ve eşi - Bi- rantlar birkaç yıldır burada bulunma- dıklarından, ayrılığın acısını çıkarmak için bol bol geziyorlar-. Sitare Kulin torunlarını sevmek için İstanbula git- tiğinden, Muhittin Kulin yalnız gel- mişti. Faruk Sünter ile geçen hafta ge- lin olan kızı Tomris ve hariciyeci ko- cası, Faruk Kırkbir ve eşi Nazan Kırk- bir, Verda Kut ve eşi İlhan Kot, Fasih Atam ve eşi Cavidan Atam gecenin se- yircileri arasındaydılar. Tülay German gitti gideli biraz ten- halaşmağa başlıyan İntim, son gün- lerde gene tıklım tıklım dolmağa baş- ladı. Gece 12'den sonra gidenler, çok- lukla kapıdan dönmek zorunda kalı- yorlar. Bu sefer gelen şantöz, Anka- ralıların çok yakından tanıyıp benim- sedikleri Sevinç Tevs. Bu sevimli yüzü görüp, bu kendine has çok sıcak sesi dinlemek isteyen pek çok kimse, bazı geceler üstüste bu lokale geliyor ve sabahın erken saatlerine kadar kalı- yorlar. Ergun Sezer ve arkadaşlarının or- kestrası da şu sırada başkentin, en gü- içinde bir gece, intimin en neşeli ma- sası Sebahattin Fenmen, eşi Günseli Fenmen. Dündar Soyer ve bazı dost- arının masası idi. Ferda Kahraman da hemen her gece intimde. Haftanın başındaki pazar gecesi. Ankara Pa- tasın şantözü Eva ile beraber geldi ve bütün salon, Ferdanın çok güzel dans ları ile damının nefis elbisesini sey- retti. Fakat misafir şantözden de bir- kaç şarkı istenilince, doğrusu, Tevsin kıymeti daha çok anlaşıldı. revs, geç vakitler tekrar mikrofon başına geldi- ğinde pek çok alkışlandı. Pazar gecesinin çok eğlenen bir grupunu da CHP'nin sosyalist millet- AKİS, 1 OCAK 1965