1 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

1 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

vekili Fakih Özlen, eşi Nilüfer Özlen, dostları Ülküi Hanım, Orhan Apaydın ve Muzaffer İlkarın kızından müteşek- kil grup teşkil ediyordu. Dr. Kemal Satır, eşi Memduha Satır, kızları Beril, nişanlısı Güngör Ka- bakçıoğlu ve bazı dostları, haftanın ba şındaki pazar gecesini Kavaklıderede- ki Tenis Klübünde geçirdiler. Aile, ge- cenin geç saatlerinde eve döndü. Genç nişanlılar da bir ara İntime uğrayıp . romantik danslar yaptılar. Geçtiğimiz hafta Konak sinemasında, oynıyan "Kocaoğlan" filminin ga- lası, sinema sahibi tarafından, Ankara Koleji İlkokul Aile Birliği - yararına tahsis edilmişti. Pek çok kolej velisi ve dostlarının bulunduğu gala çok ka- lafalık oldu. Filmin başrolünde başa- rıyla oynayan Devlet Tiyatrosu sanat çılarından Şeref Gürsoy, filmin göste- rilmesinden önce mikrofona çıktı ve seyircilerle samimi bir sohbet yaptı, pek çok alkışlandı. Daha sonra diğer artistler de mikrofona çıkltılar. Böy- lece halk, kendilerini daha yakından tanımış oldu. Haftanın başındaki opazar Operada yeniden "Sevil oBerbe- r'nin temsiline başlandı Herhalde pek çok kimse oyunu yeni görmüş olduğu için, gece fazla kalabalık değildi. (Kıyafetlerin itinasızlığı oda ayrıca göze batıyordu. Gerçi gala olmadığı için kıyafet mecburiyeti -hoş, o zamanlarda da en yakın ilgililer bile buna pek dikkat etmiyorlar ya..- yok- tu ama, yine de, "gece bir tiyatroya giderken, hiç değilse kravatsız, meşin ceketle gidilmiyeceğinin bilinmesi ge- rekir" diye düşünenler oldu. Buna mukabil, her zaman tiyatrolarda gö- rülen simalar da eksik değildi. En ön sırada Fethi Doğançay ile güzel, rey- ye kadife bir döpiyes ve ağır, şık bir astragan manto giymiş olan eşi En- gin Doğançay, Başbakanlık Müsteşarı Haldun Derin, eşi Fatma Derin ve o- gulları; Dışişleri Bakanlığından Nec- det Özmen ile siyah bir elbise ve şık bir etol taşımakta olan eşi Emel Öl- men ve oğullarıyla genç müteahhit mimar Eftal Öney varlardı. Eftal Öney yalnız gelmişti. Fakat her zaman ol- duğu gibi, etrafı hanım ahbapları ile çevriliydi. gecesi Geçen haftanın ortalarında, cuma akşamı, Fransız Kültür Derneğin- de Martine Carol ile Charles Boyer'- nin "Nana"sı oynadı. Birçok seyirci, AKİS 1 OCAK 1965 TÜLİDEN HABERLER Lütfi Aya nişan veriliyor Hiç kimse duymasın filmi eskiden görmüş oldukları halde, sonuna kadar zevkle seyrettiler. Mü- hendis Feyyaz İnceer ile eşi Ayşe İn- ceer bu yıl buraya muntazaman devam ediyorlar. O gece de oradaydılar. Hü- samettin Güz ile eşi Melek Güz, oğul- ları ve kızlarıyla gelmişlerdi. Türkiye Ruh Sağlığı o Derneği, yıllık kongresini geçen hafta cumartesi günü Ankarada, Karanfil sokaktaki dispanser binasında yaptı. Bu yıl bu Derneğin çok daha faal olması bekle- niyor. Geçen hafta, Fransız Büyük Elçisi M. Bernard Hardion, Büyük Elçilikte, pek sayılı kişilerin davet edildiği kü- çük bir toplantı yaptı. Bu toplantı, Fransız hükümetinin, türk-fransız kül- tür münasebetlerinin gelişmesine o et- tikleri hizmetlerden dolayı nişan ver- diği bazı türk şahsiyetlerinin şerefine tertib edilmişti. Nişan alanlar dört- kişiydi. e Bun- lardan ikisi, Gazi Eğitim Enstitüsü Fransızca bölümü şefi Necdet Bingöl ile emekli Albaylardan ve Türkiye | İş Bankasının fransızca kursları öğretme- ni Kamil Homrişti ve "Palmes Aca- demigues" nişanının "Chevalier" rüt- besini alıyorlardı, öbür ikisi de Devlet Tiyatrosu Genel Sekreteri ve Devlet Konservatuvarı Tiyatro Tarihi öğret- meni — AKİS'in tiyatro -yazarların- dan — Lütfi Ay ile Tarım Bakanlığı Müşavirlerinden Dillâver Besterdi. On- lara da, evvelce almış oldukları aynı nişanın bu sefer, en üst derecesi olan; "Commandeur" rütbesi veriliyordu. Büyük Elçi kısa bir konuşma ile Fransa Cumhuriyetinin, Napolyon ta- rafından ihdas edilmiş olan en eski ni- şanlarından biri olarak "Palmes Aça demigues" nişanının kısa bir tarihçesi- ni yaptı, sonra, nişan alanların hizmet- lerini övdü ve - geleneğe uygun ola- rak - kendilerini kucakladı, hükümeti adına nişanlarını taktı. Nişan alanlar - da kısa hitabelerle Büyük Elçiye te- şekkür ettiler. Bunun Üzerine şampanyalar içildi ve davetliler nişan alanları tebrik etti- ler. Toplantıya nişan alanların (o ya- kınlarıyla Türk-Fransız Dostluk Cemi- yeti Başkanı şair Munis Faik Ozansoy, Milli Eğitim Bakanlığı Dış Münase- betler Genel Müdürü Ferit Saner, Bü- yük Elçilik ileri gelenleri, sanat ve ba- sın çevrelerinden bazı kimseler o katıl- mışlardı. Bayan Hardion. her zamanki zerafetiyle misafirlerini ağırladı ve a- kademisyenler şerefine bol bol kadeh kaldırıldı. Disk Jokey Filiz Barınla Erman Okay son günlerde hararetli bir çaiışma- nın içindeler. Bu defaki çabaları rad- yo veya müzikle değil, resim ve şiirle ilgili. Barın ve Okay 5 Ocakta İngiliz Kültür Derneğinde açacakları (o abstre resimli ve modem şiirli sergilerine ha- zırlanıyorlar. Bakalım, netice ne ola- cak. 25