29 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

29 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Tüli'den Geçtiğimiz hafta cuma akşamı, Gar azinosu salonlarında Verem Sa- vaş Derneğinin yemeği vardı, İkiyüz- den fazla davetlinin bulunduğu toplan- tı gecenin çok geç saatlerine kadar sürdü. Misafirler arasında, Ankara se- natörü Sabit Kocabeyoğlu ve eşi, Dr. dari Paykoç ve eşi ei lm Dr. Cazip Sümer ve eşi Gönül Sümer - ya- kasının etrafı işlemeli lak kadife el- bisesiyle m Sümer çok ince görü- rdu -, Muhsin Ülker ve eşi Nezihe Ülker - bu çok neşeli ve güzel sesli ha- nımın üzerinde güzel bir brokar elbise vardı. Çok iyi dikiş bilen Bayan Ülker herhalde bu elbisesini de kendisi dik miştir - dikkati çekiyorlardı. Aynı m yegâne uzun tuvaletli hanımı olan eşi varlardı. Başka bir grup içinde Sağlık Bakan- lığı Müsteşarı Dr. Nusret Fişek ile sır tı döküntü, parlak, turuncu güzel bir elbise giymiş olan eşi Perihan Fişek göze çarpıyorlardı. Diğer bir grip için- de İller Bankası Genel Müdürü Sefa- hattin Babüroğlu ve eşi, Sümerbank Genel Müdür Yardımcısı Bulut Göle ve eşi Gönül Göle, yüksek mühendis Az- mi Erkaslan ve eşi Sevim Erkaslan. Kâzım Özeke, Kızılay Genel Sekreteri Babür Ardahan bulunuyorlardı. Başka bir masada, yakın “m. ile gelmiş olan eski Kar yolları Genel Müdürü yüksek mühendis Tahsin Ö- nalp, eşi asi Önalp vs artık de- likanlı olmıya başlıyan oğulları Sinan . Önalp varlardı. Dr. Orhan Öger ve eşi Semiha Öger, Dr. Sami Solu, eşi Feza Solu ve arkadaşları ile Dr. Turgut Ye- genaga da gecenin misafirleri arasın- daydılar. Geçen hafta cumartesi gecesi Sürey- a Pavyonu, başka haftalara göre, ME Buna rağmen bulunanlar, gece yarısından sonralara kadar kal- dılar. Meselâ Günseli Fenmen ve eşi Sabahattin Fenmen, CENTO'culardan bir grupla gelmiş olan İran Büyük El- çilik mensuplarından Yazdan Panah'ın nefis vizon mantosu ve işlemeli elbise- siyle güzel ve çok şık eşi ve Dr. Zülfi- AKİS, 29 OCAK 1965 haberler bâr Berkem ile eşi Nilüfer Berkem, be- raberlerinde dostları Enis Tokcan, Ad- nan Deveci ve eşi Büğe Deveci olduğu halde geç saatlere kadar eğlendiler. Haftanın (o başındaki pazar günü ha- vanın çok güzel oluşu yüzünden bir çok Ankaralı otomobilleriyle Gölbaşına, Mogan Kulübe gitmişlerdi. Salonlar tamamen doluydu. Dikkati çekenler a- rasında Gökhan Evliyaoğlu, eşi ve ço- cukları; Raif Aybar, eşi ve çocuklan ile Prof. Nusret Hızır ve eşi Neriman Hı- de büyük bir kokteyl verdiler. Akşam yemeğinde de devam eden davette pek çok âşinâ sima vardı. Meselâ Fahir Çe- likbaş ve eşi Leylâ Çelikbaş ile kızları; Yuta ve Ferit Kromer, M. Martinelli ve eşi, M. Ritter ve eşi, Nevin ve Baha Bursalı, Yeta ve Namık Sılay, Ninon ve Affan Lugal, Hadiye Ergök, Feyyaz; ve Ayşe İnceer, Firuz Heyet ve eşi A- zer Heyet, Dr. Cox ve eşi, Dr. O'Donald ve eşi, Türkân ve Hikmet Pirinççioğlu, Şeyhullah ve Sakine Turan; Hüsamet- tin Güz ve o gece biraz ağır, fakat çok YARIŞMA ma salonlarını Hürriyet gazetesi tarafından düzenlenen Altın Mikro- fon yarışması amın başlarında Pazartesi gece: si Anka a yapıldı. Yarışmada özellikle kolejli dinleyiciler çoğun- luktaydı. ii arasında en çok sempati toplayan topluluk, "Mavi Işıklar" zır (Ayşe Abla) aynı masadaydılar. Baş ka bir tarafta Alâettin Eriş ve eşi, Dr. İzzet Kantemir, Prof. Dr. Cihat Borç- bakan ve ailesi, Dr. Muharrem Koksal ve eşi Efza Koksal, eski gazeteci Ümit Atay, Sinan Bosna, birllanım arkada- şı ve Vedat Tanırla Kâmuran Evliya- oğlu, Mutlu akülerinin sahiplerinden bir zatla birçok yabancı göze çarpı- yordu. Geçen hafta cumartesi akşamı Melih Sağtür ile Nilüfer Sağtür, evlerin- şık Olan eşi Melek Göz; Fahir Savran ve yakında bir bebek bekliyen eşi Fa- hire Savran - Savranlar, geleneğe uya- rak, yeni bebeğe de F harfi ile başlıyan bir isim arıyorlar-, Hayri Kalabalık ve eşi Marianna Kalabalık, Prof. Ya- vuz Abadan ve eşi Nermin Abadan, Si- na ve Fethi Gürel ve avukat Zeki Sı- dal Önceki hafta çarşamba günü Ya lay konferans salonunda, nişehir Koli Müdürü Ömer Eti Sey 21