28 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

28 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

GN “e 0 M2 Cilt : XXXVI MECMUASI Sayı: 623 28 Mayıs 1966 YURTTA OLUP BiTENLER 27 Mayıs tören kıtası ve 27 Mayıs süngüsü “Anlayana sivrisinek saz...” * Millet 27 Mayısın 6. yılında Bu satırların okunduğu sırada, 27 Mayıs Devriminin üzerinden tam ala yıl geçmiş olacaktır. Anayasa dışı Tutum ve davranışlarıyla meş- ruiyetini yitirmiş olan bir iktidâra karşı yapilan bu hareketin temelin- deki felsefe, Türkiyeyi daha iyiye, daha yeniye ve; Atatürkün deyimiy- “çağdaş uygarlık düzeyine” w- laştırmaktır. 38 genç subayın. tem» silciliğini yaptığı devrimci Türk Or. dusuyla 2829 Nisanın yarası tatürkçü » Gençlik bu amaçla elele vererek, bundan tam altı yil önce, 27 Mayıs 1960 sabahı, bu topraklar- da anti-demokratik arzu ve heves lerin Kök sala amıyacağını “kahrolası diktatörler'e ispat etmişlerdir. 127 Mayıs 1960 Devrimi, kısılan hak ve hürriyetlerini millete iade minden altı yıl sonraki etmek ve vepyeni, pırıl pıril bir de. mokrasi kurmak için - yapılmıştır. MBK İktidarın izleyen Kurucu Meclis dönemi hep ayni temel fel sefeden feyz almıştır. Anayasa, öz lenen düzeni gerçekleştirmek için hazırlanmış ve milletin oönâyınâ Su- nulmuştur. 1961 seçimleriyle gelen, İnönünün başında bulunduğu koa- lisyonlar ve son İnönü Hükümeti hep bu devrimci ruh ile çalışmıştır. Memleketin 27 Mayıs 1960 Devri- manzarası gerçekten ibret, hattâ dehşet verici- dir: Meclis basan, Muhalefeti Kaba kuvvetle sindirmeğe çalışan bir İk- tidar, ilerici hareket ve davranışla» ra Saldıran gericiler, yürekleri 27 Mayıs sabahının hıncıyla dolu bir avuç merhamet artığı... Türk seç meni, 5 Haziranda yapılacak clan kısmi Senato seçimlerine, 77 Mayıs Devriminden altı yıl sonra bu hava içinde girmektedir. Acaba 27 Mayıs 1960 sadece tak- vumucr Dir yaprak mndir, VOKSa U! ücü kuvvetlerin gericiliği, oy go govculuğundan küvvet alan kölü politikacıyı etkisiz kılmak, ülkede Atatürk devrimlerini gerçek yerine oturtmak ve daha bağımsız bir dü zen kurmak için giriştikleri bir hu reket midir? Bu soru bugün pek çok valanse verin Zihninde yer bulmuşsa, buna kimse şaşmamalıdır. Fakat şu da bilinmelidir ki, 27 Mayısı yapan kuvvetler, bugün bilinçli bir ses sizlik içinde, olup-bitenleri izlemek. tedirler, Atatürkçü Gençlik, devrim. ci Ordu ve ilerici Basın, 27 Mayisin 6. yıldönümünde, bütün üzücü olav- lara rağmen taptaze ümitlerle yarı nı beklemekfedirler. Suları ters a kıtmak nasıl mümkün değilse, 27 Mayısın götürdüklerini geri getir. mek de o kadar mümkün değildir. Bunun böylece bilinmesinde, adım- ların dikkatli atılmasında her ba kımdan fayda büyüktür, 4 . 28 Mayıs 1966