5 Kasım 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

5 Kasım 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

AKİS birleştirilebilirse, o takdirde Demi- rele karşı bir a denenebilir. Bu- nun için o çalışm yapılmaktadır. AP'li basını dikkatle tarayanlar, son günlerde, Demirelin, baraj işlerin- den iyi anlamasının memleketi iyi i- dare edebileceğinin delili sayılamıya- cağını, Başbakanın ehliyetsizliğinin anlaşıldığım açık açık yazanlara rastlayacaklardır. o Bâbıâlide Sabah gazetesinde oOgeçen hafta Pazartesi günü yayınlanan şu satırlar ilgi çe- kicidir: "Demirel ve Hükümeti, Adalet Partisi gücünü ve 'potansiyel' vasa- tisini ifadede yetersizdir. (..) Demi- rdin şahsiyetinde, bir 'ideolog', ak- siyoncu, kurnaz politikacı veya tec- rübeli devlet adamı kabiliyetlerin- den hiçbiri yok.(..) Demirel, seneyi aşan iktidarı boyunca iç ve dış poli- tikalarda, ruhi ve maddi ümran ba- kımlarından hiç bir şey yapamamış, bilhassa her işin başı olarak Hükü- mete tâbi kuvvetler omuvazenesini sağlıyamamıştır. (..) Adalet Partisi- nin elinde bugün, mahküm Halk Partisinin 'anti tez'i olmaktan baş- ka hiç bir 'avantaj' mevcut değil- " kongre öncesi durum Bu kötümserlikte, CHP Kurultayı- nın yeni umut verici bir politika- yı yekvücut olarak kabulünün mo- ral bozucu etkisi de vardır. AP'liler, halkoyunda puan toplayan ve ken- dini yenileyen CHP'ye karşı ne ya- pacaklarını şaşırmışlardır. Hattâ. Genel Başkan Vekili Talât Asal, E- cevitin iyi niyetle yaptığı "AP'nin, a- şırı, sağdaki unsurlarını tasfiye et- mesi" ye ortaya yaklaşarak "orta- nın sağında bir hüviyet alması" tav- siyesini, "AP sağa gitsin" diye kabul için bu, son derecede eğlenceli bir çelişmedir. AP'ler, CHP Kurultayı- nın etkisinden o kadar kurtulama- mışlardır ki, kendi Büyük Kongre- lerini daha ilgi çekici hale getirmek için, salon olarak büyük bir kapalı spor salonunu seçmeyi düşünmekte- dirler. Düşünülen salon, Selim Sır- rı Tarcan Salonudur. Eğer kongre bu spor salonunda yapılırsa, seyir- ciler herhalde güreş ve boks müsa- bakalarını özlemiyeceklerdir! Görünen, Büyük Kongrenin ateş- li ve özellikle Demirel için heyecan- 5 Kasım 1966 lı geçeceğidir. . Onun lehinde olan tek husus, iktidar partisi mensupla- rının "ırmak geçerken at değiştir- mek" istememeleridir. r AP' liye hâkim bir kanı olmasa bile, De- mirelin propagandacıları tarafından yaygınlaştırılmaya (çalışılmaktadır. Bir ikinci husus, Demirelin bu kongreye, her şeye rağmen, üstüste iki seçim kazanmış, bir Genel Baş- kan olarak çıkacağıdır. AP'de -ikti- dar sorumluluğu sırtında bile olsa- başarının tek ölçüsü seçim kazan- mak olduğuna göre, Büyük Kongre- de Demirelin başarılı bir Genel Baş- kan olarak lanse edilmesi kimseyi şaşırtmamalıdır. İktidar partisinin bu kongrede kendisini toparlıyacağı ve aşırı un- surlarını tasfiye edip, aşırı sağdan ortaya doğru o yaklaşarak Anayasa sınırları içine gireceği hususunda beslenen ümitler ise teşhis hatâsın- dan veya İyimser len ileri bir an- lam taşımamakta bu kongre, AP için, köndihe şöyle, ge- rektiği gibi çekidüzen verme kongre- YURTTA OLUP BİTENLER si değil, mevcudun mümkün olan kısmını kurtarma ve statükoyu as- gari kayıpla koruma kongresi ola- caktır. C.H.P Ekibin ilk haftası Konuşurken Oo gözlerinin içi gülen, kısa boylu, tıknaz, sempatik ta- vırlı adam, gazetecinin kendisine yönelttiği sorulan dikkatle dinledi, sonra, önündeki kâğıda bazı şekil- ler çizdi ve kısa bir girişi müteakip şöyle dedi "—Biz, çağdaş bir dünya görü- şünü savunduğumuza o inanıyoruz. 'Birinci Dünya Harbinin sonunda, milletlerin içine düştüğü büyük bu- nalıma Kurtuluş Savaşımızla nasıl en iyi Örneği verdikse, bugün yap- mak istediklerimizle de geri kalmış ve azgelişmiş omilletlere yeni bir örnek vereceğiz. Bu örnek iktisadi alanda in ve kısa zamanda be- nimsenecekti Şimdi, strateji ve hedefi belli bir plan hazırlıyoruz. Plân, geleceğe CHP Genel Sekreteri Ecevit Yollar Sıvanıyor