5 Kasım 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

5 Kasım 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER ait çalışmalarımızı kapsayacak ve büyük bir aksiyon içinde bizi başa- rıya ulaştıracaktır." Bu konuşma, geçtiğimiz hafta Cuma günü, CHP Genel Merkezinin bir odasında geçti. AKİS muhabiri- nin sorularını cevaplandıran ve me- seleleri bir kurmay ustalığıyla eleş- tiren adam, CHP'nin yeni Genel Sek- reter Yardımcısı ve İzmir milletve- kili Dr. Lebit Yurdoğlu idi. CHP içindeki bir fikir savaşının parti içinde iktidara getirdiği Ece- vit ekibinin usta elemanı, AKİS mu- habirinin "Geçtiğimiz hafta neler yaptınız ve önümüzdeki günlerde neler yapmayı o düşünüyorsunuz?" sorusuna önce kısa ve kesin bir şe- kilde şu cevabı verdi: "— Çalışıyoruz." Sonra da, yapılan ve aradan çok kısa bir zaman geçtiği için henüz ayin bu çalışmaları an- Merkez Yönetim Kurulu olarak, aralarında, ihtisasa dayanan bir iş- bölümü yapılmıştı. Bu, geçen yıl- lardakinden çok değişik bir anla- yışla o yapılmış bir | işbölümüydü. "Şimdi hedef, Türkiye" görüşüne, inancına uygun olarak, Yönetim Ku- rulundan 6 kişi, teşkilât ve Seçim işleriyle görevlendirilmişti. Bunlar, Genel Sekreter Yardımcısı Lebit Yurdoğlu, Hüdai Oral, Mustafa Ok, Muammer Erten, Mehmet Delikaya ve Selâhattin Hakkı Esatoğlu idi. CHP içindeki yeni hareketin ve yurt çapındaki yeni uyanışın Öncülüğünü yapan kişilerden kurulu ekibin ilk işi, Türkiyeyi çalışma bölgelerine ayırmak oldu. Hüdai Oral Ankara, Bolu, Çankırı, Kastamonu, Sinop, Zonguldak, Sakarya, Kocaeli, İstan- bul, Kırklareli, Tekirdağ ve Edirneyi üzerine aldı. Mustafa skişehir, Bilecik, Kütahya, Afyon, Uşak, Bur- sa, Balıkesir, Çanakkale, İzmir, Ma- nisa, Aydın, Denizli, Muğla, Isparta, Burdur ve Antalyayı i içine alan böl- ge verildi.. Muammer Ertene Amas- ya, Tokat, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin, Kars, Ağrı, Erzurum, Gümüşhane, Erzincan, Sı- vası içine alan bölge düştü. Adana, İçel, Hatay, Gaziantep, Marâş, Adı- yaman, Malatya, Mardin, Diyarba- kır, Elâzığ, Tunceli, Bingöl, Muş, Van, Hakkâri, Siirt, Bitlis illerinden ibaret bölge ise, İehmet elikaya- nın sorumluluğuna devredildi. Se- lâhattin Hakkı Esatoğlu Konya, Kırşehir, Nevşehir, Niğde, Kayseri, Çorum ve Yozgatı üzerine aldı. Ge- nel Sekreter Yardımcısı Lebit Yurd- oğlu ise bu ekibe başkanlık edecek Dr. Lebit Yurdoğlu Teşkilâtın nabzı etinde AKİS ve çalışmaların organizasyonunu yapacaktı. Yeni hedef: Türkiye! Tespit edilen bölgelerdeki teşkilât ve seçim çalışmalarını üzerine a- lan Merkez Yönetim Kurulu üyeleri, gerek kendi aralarında ve gerekse Merkezle tam bir ekip çalışması ya- pacaklardır. Önümüzdeki haftanın sonunda başlaması muhtemel bölge toplantılarına o bölgenin milletve- kili ve senatörleriyle ( teşkilâtçılar da katılacaklardır. Bu toplantılarda, artık tartışması bitmiş olan "Orta- ma Solu" görüşü tekrar tekrar işle- necek ve bu konuda belli çevreler tarafından CHP'ye yapılan saldırı- lar cevaplandırılacaktır. Genel mem- leket sorunları, bu toplantıların a- gırlık noktasını teşkil (o edecektir. Toplantılar, genel plânı ve Meclis çalışmalarım aksatmıyacak şekilde ayarlanacaktır. Ecevit ekibi, Genel Merkezle teş- kilât ilişkilerinde de yeni bir görüş getirmiştir. Bu, "Merkeziyetçiliğe paydos! "dur. Genel Merkez, teşki- lâtla ilgili çalışmalarında, bölgenin milletvekili ve senatörleriyle ma- halli teşkilât yöneticilerinin de gö- rüşlerini almayı prensip olarak ka- bul etmiştir. Genç ekip, teşkilâttan kopmamaya ve kendilerini başarıya götürecek o geniş kadroyu, her ne şekilde olursa olsun, ihmal etme- meye kararlı görünmektedir. "Halk için, halkla beraber, hal- ka yükselmek" parolası ile işbaşına gelen yeni hareketçiler, bir yandan teşkilâtla en geniş şekilde işbirliği yaparlarken, bir yandan da, Orta- nın Solunun samimi savunucuları oldukları Kurultayda görülen genç partililere önemli görevler vere- ceklerdir. Ayrıca, Gençlik ve Kadın Kollarının çalışmalarıyla "halk gö- nüllüleri" denilen ekipler kurula- cak ve üniversitelerde da "ileri Tür- kiye grupları" teşkil (e edilecektir. Bunlar, Ortama Solu görüşünün öğ- retmenleri olacaklar ve bu görüşü çevrelerinde yaymaya, anlatmaya gayret edeceklerdir. Bu ekiplerin yapacağı görevler, Genel Merkez ta- rafından hazırlanmakta olan plânda geniş şekilde tesbit edilecektir. Kı- sacası, Genel Merkezin devrimci yö- neticileri, Kurultaydaki zaferlerin- den sonra kendilerine ikinci hedef olarak Anadoluyu seçmişlerdir. Bü- yük bir dinamizm ve inançla bu he- defe doğru ilerleyeceklerdir. 5 Kasım 1966