1 Temmuz 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

1 Temmuz 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 16

Bilgisayar Virüsleri ve Bunlardan Korunma Yolları ilgisayar üreticileri ve bilgisayar merkezlerinin yöneticileri bu virüsleri “bilgisayar sabotajının en rezil tarzı” olarak kabul ediyorlar. Programcılar ve bilim uzmanları bilgisayar virüslerinde bağımsızlaşan bir yaşamın belirtilerini görüyorlar. Hiçbir şeyden haberi olmayan kullanıcılar içinse bu virüsler dehşet verici ya da en azından can sıkıcı bir durum yaratıyorlar. Bir MS-DOS bilgisayarının çalıştırılması sırasında ilkin Komut- Yorumcusu COMMAND.COM (1 ve 2) yüklenmektedir. O iki bö- lümden oluşmaktadır: 1. Bölüm, bilgisayar yeniden harekete geçirilmediği sürece, RAM'- da kalmaktadir. Disketlere ve ekrana ilişkin işlemler oyun yetkisi içine girer. Bu işlemlere kullanım programları da erişmek zorun- dadırlar. 16 Çev.: Güven Savaş Kızıltan Hacker'lcrin, Troya atlarının ve şe- rit kurtlarının yanı sıra bilgisayar vi- rüsleri son zamanlarda bilgisayar alt- kültürüne gittikçe artan bir sıklıkla yerleşiyorlar ve tüm bilgisayar mer- kezlerini diz çökmeye zorlayan, ya- zılim koleksiyoncularını ellerindeki programlar konusunda kaygıya dü- şürten bu “lojik bombalar”' kendile- rinden gittikçe daha çok söz ettiriyor- lar. Digital iblislere karşı duyulan korku yayılıyor. Vahşi Batı'da şarla- tanların küçük ilanlarla donatılmış Disket/Hard disk 2. Bölüm öncelikle işletim masasının (console) gözetilmesine hiz- met eder (Klavye, DIR, TYPE, DEL vb.) ve bu işlevleri bir kulla- nım programına iletir. Bu ikinci bölümün “üzerine yazılabilmekte” ve bölüm geçici olarak bellekten silinebilmektedir. Virüs (kırmı- Zi A,B,D) enfekte edilmiş bir programda gizlice pusu kurup onun çağrısını beklemektedir.