1 Temmuz 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 73

1 Temmuz 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 73

Bilgisayar Programlanmış püskürtme kutuları aracılığıyla grafittolar ortaya çıkmak- tadır. Bükme ve döndürme işlevleri resimleri ve nesneleri istediğiniz ka- lıba dökmektedir. Çevrenizden almış olduğunuz izlenimleri Video-sayısai- laştırıcısı ya da Tarayıcı (Scanner) gi- bi ek aygıtlar yoluyla monitörde sa- bitleştirebilir ve bunları dilediğiniz öl- çüde değiştirebilirsiniz. Aynı şekilde oldukça yeni bir araç olan “video”' ile birlikte amatör film yapımcılarına kendi ürünlerini yarat- ma konusunda yeni perspektifler açıl- mış olmaktadır. Film öncesinde gös- terilen profesyonel programlar ya da çizgi film sekansları için bilgisayar ideal bir aygıttır. Metin İşleme: Bilgisayarın ardın- dan bir de yazıcı icat edildikten son- ra yeni bir yazma çağı başlamış oldu. Daktilo makinesi ve “Tipp-Ex” bil- gisayarlara, disketlere ve yazıcı kâğıt- larına yer açmak zorunda kaldılar. Bugün için daktilo hatalarını bir düğ- meye basmak suretiyle gidermeniz mümkün olmaktadır. Basit bir tuş düzenlemesi tüm bir metnin tashihi- ni gerçekleştirmektedir. Kelimelerin ya da hattâ bütün olarak satırların aranması ve ikame edilmesi gibi işlev- ler günümüzde artık bir standarta dö- nüşmüştür. En küçük bilgisayarlar için bile sizin de özel mektuplarınızı ya da seminer çalışmalarınızı bilgisa- yar aracılığıyla sonuçlandırabilmenizi sağlayacak programlar vardır. Bunun komşunuza yazılmış basit bir mektup mu yoksa yılbaşı vesilesiyle bütün ak- rabalarınız için düşünülmüş seri mek- tuplar mı olduğu bu bağlamda hiç bir önem taşımaz. Yazıcınız açısından bir ya da bin adet mektubu basması bü- tünüyle farksız bir durumdur. Üste- lik o bütün bunları güzel bir yazı ile gerçekleştirir. Hattâ yetkinlik meraklıları kendi mektup kâğıtlarının taslaklarını da bizzat yapabilirler. Bunun için gerekli programlar bol bol mevcuttur. Bilgi- sayar sizin için davetiyeler, tebrik kartları ve takvim bile basmaktadır. Bu konuda imgeleme gücünüzün önüne hiç bir sınır çekilmiş değildir. Yeter ki, buna uygun programa sa- hip olun. Eğer istiyorsanız bilgisayar mektubunuzun altına imzanızı bile koyacaktır. Çev.: Güven Savaş Kızıltan Flbette böylesi bir metin-işleme an- cak elinizin altında bir yazıcı olduğu takdirde anlamlı olmaktadır. Bu ko- nuda fiyatlar ucuzdan pahalıya geniş bir yelpaze oluşturmaktadır. Ev kullanımı için grafik yetenekli bir iğneli yazıcı (9 iğne) bütünüyle ye- terlidir. Özellikle güzel yazılara değer veren bir kimseye 24-iğneli bir yazıcı edinmesi salık verilebilir. Bu yazıcı- nun yazı karakterinin daktilo makine- sininkinden ayırt edilmesi neredeyse imkânsızdır. Grafik baskıda da bu yazıcılar son derece dikkat çekici bir kalite serimlemektedirler. Oyunlar: Bilgisayarın icat edilme- sinden bu yana varlığını sürdürüyor bilgisiyar ayunları. Başlangıçta henüz “Master Mind” ya da “Tic-Tac- Toe” türünden oyunlarla yetinilmek- teydi. Ama bilgisayarların karmaşık- lıkları arttığı ve verim kapasiteleri yükseldiği ölçüde bu oyunlarda da aynı oranda iyiye doğru bir gidiş göz- lendi. Günümüzde müthiş hızlı ve grafik yönünden çekici bir oyun sey- retmek için bir oyun salonuna gitmek zorunda değilsiniz artık; AMIGA, hattâ C 64 en iyi oyunları evinize ge- tirmektedir. Stereoda ya da sayısal- laştırılmış dilde birinci sınıf bir ses et- kisi artık hemen, hemen olağan kar- şılanmaktadır. Bugünkü bilgisayar oyunlarından yararlananlar yalnızca eylem-tutkunları değildir ev bilgisa- yarlarının yeni kuşaklarında düşün-