1 Temmuz 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 27

1 Temmuz 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 27

Bilgisayar alanında teyp kasetleri ile birlikte floppy disketler ve hard disk- ler de tarihe karışıyor. Bugün mran- yetik materyal kullanan depolama ci- hazlarının tümü gözden düşmeye baş- ladı. Bir C 64 disketinde mevcut 170K'lık saklama kapasitesi çok yük- sek gibi gelebilirse de, genel olarak birçok bilgisayar günümüzde kulla- nılan bilgilerin (özellikle yüksek ka- liteli resimler içeren bilgilerin) toplan- ması için yeterli değildir. 4MByte Ram'a sahip Mikro'lar yavaş yavaş yaygınlaşmaya başlıyor. Bunları floppy disk sürücülerle donatmak bi- raz güç olur -ki bu bir sürü disket ge- rektirecek ve mikronun belleğini dol- durmak için uzun zaman alacaktır-. Büyük ve hızlı, sürekli bilgi depo- larına şiddetle ihtiyaç vardır. Gelece- ğe baktığımızda bugün ses kaydet- mekte kullandığımız compact disk benzeri optik disklerle bu sorunun çö- zülebileceği görülmekte. Çok basit olarak optik'in anlamı genel manyetik metodlardan daha randımanlı data depolayabilmesidir. Optik depolamadaki datanın yoğun- luğu çok fazladır. 3 mm'lik bir slay- ta bakmak, mümkün yoğunlukları- nın çeşitlerini görmek, çevirmek, ta- sarlamak ve bu çözümlemedeki bir ekran resmini saklamak için gereken disk boşluğunu istemek olanağına yalnız burada sahipsiniz. Optik sistemlerde datanın yoğun- luğu son olarak kendi ışığının dalga boyu taraflından tespit edilir (kulla- nılan ışık için bir metrenin bir mil- yonda biri). Küçük bir alan içerisine müthiş bir parça dalga boyunu ve ay- nı zamanda bir parça datayı uygun- laştırabilirsiniz. Her ne kadar, manyetik depolama- nın yoğunluğu disk ya da teypteki manyetik materyal taneciklerinin bü- yüklüğü tarafından değil (tipik ola- rak bir inç'in binlercesi) daha çok re- cord/playback kafasındaki aralıkla- DA