1 Temmuz 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

1 Temmuz 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

Amacımız Profesör Elvin'in kontrol odasına girip bilgisa- yarını kapatmak. Ancak bu odaya girebilmek için altı ay- ritonda melodi toplamak ge- rekiyor. Melodileri kasalarda saklamışlar. Bu kasaları Elvinin kontrol odasını çeviren sekiz kuledeki odalarda bulabilirsi- niz. Kulelere girebilmek için eşyaları araştırırken bulduğu- nuz sayılardan üç basamaklı bir şifre oluşturmanız gereki- yor., Şifreyi bulmak için cep bil- gisayarının yardımına ihfiyacı- nız olacak. Bilgisayarınız size doğru sıralamayı elde ettiğini- zi söyleyene kadar sayı kom- binasyonlarını deneyin. Melodiler ve şifreler cep bil- gisayarınızda saklanıyor. Kori- dorlarda iken cep bilgisaya- rınız ekranın alt kısmında orta- ya çıkıyor. Bilgisayarınız yardı- mı İle bulunduğunuz binanın neresinde olduğunuzu anla- yabilirsiniz. Binaların çeşitli yerlerinde bilgisayar terminalleri bulunu- yor. Bu terminallerden birine girerek araştırmalarınız sırasın- da bulduğunuz bilgilere göre çeşitli komutları kullanabilirsi- niz, Bu komutlar yardımı ile ge- çici bir süre için robotları dur- durabilir, hareket etmiş plat- formları eski yerlerine getirebi- lirsiniz. İlk oyunda olmayan özelliklerden biriside bulundu- ğunuz odanin farklı bir yerine geçebilmenizdir. Bundan baş- ka ışıkları yakarak karanlık bir odayı aydınlatabilirsiniz. Emri- nizde iİki ayrı poatlayıcı var. Bunlardan ilki zaman bomba- sı. Diğerinden daha yararlı olan bu bombayı kullanarak daha evvel geçemediğiniz yerlere ulaşabilmek için yerde delik açmada kullanabilirsi- niz. Bu bomba sayesinde için- de melodinin saklandığı kasa- ları açabilirsiniz. İkinci patlayı- ci ise mayınlardır. Mayınlar kendiletine dokunulduğunda patlıyorlar. Tabil buna sizde dahilsiniz. Robotlar ilk oyunda olduğu . gibi davranıyorlar. Ancak beş 42 yeni robot çeşidi var. Yeni ro- botların ilki pek fazla zararlı değil ancak zaman zaman si- ze yardımcı zaman zaman da zararlı oluyorlar. Çünkü görev- leri platformlar arasında bağ- lantı sağlayan asansörleri ha- reket etlirmek. Mayın robotla- rimayın döşediklerinden çok zararlılar. Roabotların bir türü- de yerde oturuyor. Bu robotla- ri platformlar arasında bir at- lama taşı olarak kullanabilirsi- niz. Dördüncü tip robotlar el- lerinden geldiğinde sizi plat- formdan aşağıya itmeye ça- lişiyor. İntihar robotları ise sizin- le birlikte plafformdan düşü- yorlar, Hai het İ e | Karşılaşacağımız sorunlar içinde sadece bir tek yerden içeri girilebilen odalar, dışarı çıkabilmek için tek çare öl- mek olan doları sayabiliriz. Ama daha da kötüsü bir eşya- yı araştırırken yanlışlıkla hava- ya uçurabiliriz. Eğer yok olan eşyada şifreleri çozmeye ya- rayan bir bilgi varsa oyunu kaybettiniz demektir. Oyunumuzun disket kopya- sında oyunu saklama seçene- ği mevcut. Sekiz saat sürecek bir oyun için bu son derece gerekli bir özellik diyebiliriz. Oyun SAVE etmek için Com- modeore tuşuyla birlikte 5 tuşu- na basın. Eğer bir ododayken ıınmf banabı F ( L D 'MHHİ M MEİNM . Ça