1 Temmuz 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 49

1 Temmuz 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 49

& W,e ' ln Gelecegı Compute's Gazette'den çeviren Can ÖZTÜRK Gazette: Nintendo'ya daha başka ne şekilde karşılık vermeyi düşünü- yorsunuz. Mclntyre: Samimi olarak söyleye- yim. Eğer birisi gelip bana ““Ninten- do oyun makinem var ve X'i oynu- yorum””' dese, ben de “Çok iyi, onu ben de 64'ümde oynayabilirim. Sen bunu yapabilir misin? Pardon, sen | makinende yazı bile yazamıyordun değil mi? Ben skorlarımı diskete kay- dedebiliyorum. Sen skorlarını kartu- şa kaydedebilir misin? Ben telefonla başka yerlere bağlanarak da oyun oy- nayabiliyorum, ya sen?”' gibi bir sü- TÜ soru sorabilirim. Nintendo için yapılan oyunların çoğu C 64 oyunlarıdır. Oyunlar ön- ce 64'te çıktıktan sonra Nintendo'ya çevriliyor. 64 oyunlarından kazanma- ya çalışıyorlar. Gazette: 16-bitlik Nintendo söylen- tilerine ne diyorsunuz Meclntyre: Oyun makinesini geliş- tirmek! 16-bitlik bir oyun makinesi, markası Nintendo, SEĞGA, NEC ve- ya başka bir şey de olsa yine fiyatı en fazla bir C 64 kadar olan bir oyun makinesi olacaktır. Gazette: Bayileriniz hâlâ peraken- de satıcılar mı? Meclntyre: Evet öyle. Satışlarımızın büyük bir yüzdesi, fiyat nedeniyle en çok bu kanallardan sağlanıyor. Gazette: Diğer şirketlerin çoğu bu- nu başaramıyorken, siz bu başarılı perakende satış olayını nasıl denge- de tutuyorsunuz? Meclntyre: Belli ki ürün çok iyi ta- nıniyor. Şu anda yaklaşık beş yıldır pazarda olan bir makineden söz edi- yoruz. Bu kanal bizim için çok önem- li Bir de üçüncü şahıslardan gördü- ğümüz sürekli destek buna olanak sağlıyor. Her gün Commodore 64 için yeni programlar yazılmakta. Gazetle: Bu insanlar C 64'ün limit- lerini genişletmeye devam ediyorlar. Gazette: Bu insanlar C 64'ün limit- lerini genişletmeye devam ediyorlar. Melntyre: Programcılar hâlâ 64 hakkında yeni bilgiler ediniyor, prog- ram yazarken yararlanabilecekleri ye- ni şeyler buluyorlar. Yüksek kaliteli ve düşük fiyatlı grafik makineleri arasında C 64 ilk'- ti ve hâlâ o alanda kullanılabilen mü- kemmel bir alet. Bellek ve hız bakı- mından sınırlamaları olduğunu kabul ediyorum, ancak fiyat performansı bakımından C 64 almak çok iyi bir alışveriştir. Gazette: Commodore 128 pazarı- nı nasıl görüyorsunuz? Sizce C 128 yazılımlarında herhangi bir artma var mı? Melntyre: C 128 yazılımı konusun- da prodüktivite bakımından görece- Ziniz her şey 80 kolonluk program- lar olacaktır. C 128 için eğlence amaçlı bir yazılım alanı yok. Bununla birlikte prodüktivite ala- nında GEOS 128 var. Timeworks fir- ması ise C 128 için çeşitli program- lar üretti. Gazette: Makine, iyi satmaya de- vam ediyor mu? Melntyre: 128, Commodore'un şu anda stokta tutamadığı bir ürün ve hâlâ çok iyi satıyor. C 128D'ye du- yulan talebi karşılayamıyoruz. Gazette: Bu başarının genişlediği- netanık olacak mıyız? Bir Commo- dore 256 üretilecek mi? Melntyre: Hayır. Bunun yerine 1764 RAM artırıcımız var. Ve tabil 1700 serisi; 128 için 1700 ve 1750 RAM arttırıcıları. C 64 ve C 128'in belleklerini artırma konusuna bu şe- kilde yanıt vereceğiz. Dünyanın en büyük DRAM |Dina- mik RAM| alıcısıyız ve bu alandaki fiyat artışlarından ciddi şekilde etki- leniyoruz. Bu yüzden, bugün için 8 bitlik bir makinenin daha fazla bir iç belleğe sahip olması fiyatının artma- sına neden olacaktır. Bank switching ve bellek artışından yararlanmak isteyenler, mevcut 1764 RAM arttırıcıyı kullanabilirler. Gazette: Commodore hard-disk sürücüsü için ne diyorsunuz? Melntyre: Bunu C 64 için üretme- yeceğiz. Gazette: Kullanıcılar, Xetec gibi üçüncü şahıs üreticilerden hard sürü- cüler elde edebiliyorlar. Melntiyre: Evet, tekerleği yeniden bulmamıza gerek yok. Eğer hard sü- rücüler için özel bir pazar varsa ve herhangi bir üçüncü şahıs bundan ya- rarlanmak isterse biz onu destekleriz. Gazette: Hard sürücülere vb. olan ilgi, C 64 ve C 128'in her geçen gün daha sofistike alanlarda kullanıldığı- nı göstermiyor mu? Meclntyre: Berkeley Softworks'e bakın. C 64'e laser printer bağlıyor- lar. Berkeley gerçekten dünyaya ma- kinenin yeni protüktivite alanlarını gösterdi. Ürünün satışa sunulmaya başladığı sıralarda buradaydım ve hayran kaldım. Ayrıca, hâlâ makine- nin tam potansiyeline ulaştığı konu- sunda ikna olmuş değilim. Bazen insanlara, ofisime geldikle- rinde masamdan bir mektup alıp on- lara bu mektubun Commodore 64'te