1 Temmuz 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

1 Temmuz 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

LİFE TERM 3142 yılındayız. Dünyayı yönet- mekte olan demokratik hükümet aniden devrilir ve yerine çok geze- genli şirketleri milyarlarca dolarlık yatırımların üzerinde hak sahibi ya- pan bir yönetim gelir. Bu şirketlerin düşündüğü iki şey vardır. Kişisel çı- kar ve rekabetin ortadan kalkması. Öteden beri süregelen adalet ise ti- cari güçler peşinde koşan fraksiyon- lar ile sürekli mücadele içinde bulu- nan ticari polis tarafından dengede tutulmaya çalışılmaktadır. Hayat, zenginler için kolayken belli bir var- lığı olmayanları zor şartlar bekle- mektedir. Hile, ihanet ve toplumsal bozukluk yaygın hale gelir. 3147 yı- lının 14 Mart günü Flo-Tech şirketi- nin merkezi laboratuvarındaki bilgi- sayarlar binada davetsiz bir misafi- rin varlığını bildirirler. Bunun üzeri- ne güvenlik personeli derhal girişin yapıldığı noktaya gönderilir ve kısa bir çatışmada görevlilerden birisi saldırgan tarafından vurularak öldü- rülür. Saldırgan ise kaçmayı başa- rır. Olay esnasında Jake Stalin, olay yerinden 13.000.000 mil uzakta ol- masına rağmen suçlanıp mahkeme edilerek görevlinin ölümünden suçlu bulunur ve en ağır cezaya çarptırı- lır. Life Term yani müebbet hapis. Artık bu tür cezaların infazı eski- den olduğu gibi hapishanelerde ya- pılmadığından Jake'in Souzel de- nen kimsesiz bir gezegende, artık- lardan inşa alanında kullanılmak üzere hammadde üreten bir fabrika- da çalışmasına karar verilir. Burada hayatının geri kalan kısmını yalnız Bu ay sizlere Şubat sayısında MASTERS ÖF UNİVERSE için ver- diğiniz programın SPDERMAN ver- siyonunu veriyoruz. Programı çalış- tırmak için yine aynı şekilde önce oyunu yükleyip RUN ettikten sonra Owit yazarak veya bir Reset Switch kullanarak oyundan çıkın. Aşağıdaki programı yazın ve çalıştırın. Space tuşuna basarak programı dondura- bilirsiniz. başına geçirecektir. Acaba buradan kurtulmanın hiç yolu yok mudur? Oldukça ilginç bir bilim-kurgu hi- kâyesi, değil mi? Ancak ne yazık ki oyun, bu güzel konuyu tamamlaya- cak kadar iyi yazılmamış. Oyunun eksiklikleri başta kelime hazinesinin azlığı ve cevap vermedeki yavaşlık olarak göze çarpıyor. Bence bu ad- venture oyununu diğerlerinden üs- tün yapan özelliklerin başında ver- diğiniz komutları hangi noktaya ka- dar anlayabildiği ve bu komutlara ne kadar uygun cevaplar verdiği gelir. Maalesef, Life Term her iki açdan da son derece kısır bir oyun. Bugüne kadar İngilizcede 'inte- ractive fiction' olarak da anlatılan adventuüre oyunları büyük ilerleme- ler kaydettiler. Tabii yine Magnetic Serolls ve İnfacom adventure'larını örnek olarak göstereceğim. Bu şir- ketlerin oyunlarını oynarken herhan- gi bir komut verdiğinizde bu komut yanlış olsa bile program komutun neden yanlış olduğunu belirten bir cevap verecektir. Bu özelliğe son yıllarda çıkan hemen her iyi adven- ture'da rastlıyoruz. Life Term'de ise yanlış bir komuttan sonra aldığınız cevap hep aynı; 'You can't'. Üste- lik, program yanlış bir komutu doğ- ru olandan daha geç cevaplıyor. Bu da şüphesiz kısa bir sürede prog- ramdan soğumanıza neden oluyor. Ayrıca programda ne RAMsave özelliği ne de TAKE ALL vb. oyunu kolaylaştıran komutlar bulunmuyor. Grafiklere gelince. Life Term'ün grafikleri ağır çizilen, kalitesiz ve ba- SPIDERMAN İÇİN AÇIKLAMA sit resimlerden oluşuyor. Herhalde oyunu yazan şirket grafiklerin ad- venture'larda oynadığı rolü tahmin ederek oyuna grafikler koymayı ve bu grafiklerle bu oyunun düşük ke- lime hazinesinden doğan eksikliği- ni telafi etmek İstedi. Ancak grafik- ler oyunla ilgili hiçbir anlam taşımı- yor. Herbiri az renkli ve geometrik şekillerden oluşan basit resimlerden başka bir şey değil. Bana sorarsa- nız şirket oyunu yazarken grafik koymak yerine oyunun kelime hazi- nesini daha çok geliştirip uygun me- kan tasvirlerini de text olarak yap- saydı belki de ilginç hikâyesi ile or- taya çok güzel bir oyun çıkabilirdi. Oyunda nasılsa grafikler var diye düşünüldüğünden geldiğiniz yerler hakkında çok az bilgi veriliyor. Aklıma gelmişken söyleyeyim. Oyunun yavaşlığı GAC (Grafikli ad- venture'lar yapmayı sağlayan bir program) ile yazılmasından ileri ge- len bir durum. Ama neden oyunu daha iyi bir programla yazmayı de- nemediler, o da ayrı bir soru. Genel olarak şöyle bir bakacak olursak Life Term iki-üç yı! önceki basit adventureları hatırlatıyor. Bil- mecelerin basitliği ve bazılarının çö- zümündeki belirsizlikler Life Term'ü zevksiz bir adventure haline getirdi- ği gibi diğer eksiklikleriyle oyun ma- alesef aşağıdaki puanları hakediyor. Alternatife Software C 64 Disket-Kaset DEĞERLENDİRME Grafik Na Zorluk Ğ Oynanabilirlik : 3 Atmosfer DA Genel :7 PROGRAM ADI * 908186 PRIİINT 88868 RETURN SPTİDERMAN LIST <OLR3<CTRL-8;"#CHR$SC14):POKE 53280,0:PÜOKE 53281.8 <103 00015 AA>25924:BB-3A76A <075; g0020 FOR Xs-AAR TÜ BBE:İF X-3076€ THEN END 866 08030 CC-PEEKLA) <039; 00035 GET A$:IİF ASSCHRS(32) THEN GÜSÜB 55 <OBg ööğdü IİF CC>64 AND CC<3iİ ÖR P>96 AND PElE 3 THEN PRİNT CHRS$<CC)#3HEKT (242: 090050 PRINT "":NEKT <178: 00055 GET A$:1F A$z"" THEN 55 937:

Bu sayıdan diğer sayfalar: