1 Temmuz 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

1 Temmuz 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

Hazırlayan: Can ÖZTÜRK PLUNDERED HEARTHS Macera Peşinde'yi ne kadar bayan okurun takip ettiğini ve bayanların ne kadar adventuüre oynadıklarını bilmiyorum ama bu oyunun tanıtımı özellikle onlar için yaptım. İnfocom, Plundered Hearths ile bayanlar için romantik bir dünya yaratıyor. Bu, okyanuslarda geçen adventu- re, romans karışımı bir oyun. Oyun- da Sinistra adasında hasta olduğu haberini aldığınız babanızı ziyarete giden bir kadın kahraman rolünde- siniz. Gerçekte babanız zorba hü- kümdar Lafont tarafından hapsedil- miştir. Lafond Deux adlı goletle Ba- tı Hint adalarına doğru yolalırken ge- mi bir anda korsanların istilasına uğ- rar. Kaptan Davis sizi odasına kitler ve gider. Kısa bir süre sonra sarhoş korsan Crulley'in saldırısından güçlükle kaçtığınızda herkesin korktuğu kor- san kaptanı Falcon (Şahin) tarafın- dan kurtarılırsınız. Oyunun bu bölü- münde geçen konuşmayı aynen si- ze nakledeyim: “.ditreyerek, ağır silahın tetiğine dokunursunuz. Gürleyen rüzgârdan silahın gürültülü sesini duymanıza rağmen karanlık figür size doğru yaklaşmaktadır.'' “Beni öldürmemelisin, ” silahın üstüne basarken 52 diyerek “çünkü ben seni Jean Lafont'tan koruyacak tek kişiyim.” der adam Rüzgârdan uçuşan kestane renkli saçları güneşte yanmış yüzünü çev- relemektedir. Dudaklarını kıvırarak, gözleri üzerinizde kalan tek giysi olan ıslak bir kombinezonun üzerin- de dolaşırken derin deniz mavisi gözlerinin ve güçlü denizci vücudu- nun farkındasınızdır. Sonra adam yaklaşır ve dudakları sizinkiyle bir- leşir. İlk anda kendinizi geriye doğ- ru çekmeye çalışırsınız. Adam sizi kendisine doğru basti- rıp eğerek “Ama söyler misin bana” diye kulağınıza fısıldar 'seni ben- den kim koruyacak? Sonuçta babanızın kaptan Nicho- las Jameson'u (Falcon) kendisini hapsedildiği zindandan kurtarması için görevlendiğini öğrenirsiniz. Ba- banızın size Falcon ile gönderdiği mektupta ona güvenmeniz gerekti- ğinden bahsetmektedir. Daha son- ra gemi adaya varır ve siz de ma- ceraya karışırsınız. Bütün bu yukarıda anlattığım olayları pek fazla komut girmeden ve bilmeceleri çözmeye uğraşma- dan rahatça oturup seyredebilirsi- niz. Bu kısımda oyun sanki kendi kendine oynuyor ancak adaya çıkar çıkmaz oyunun gidişini ele alıp bil- meceleri çözmeye başlıyorsunuz. Örneğin ilk başta, size gelen balo daveti için uygun kıyafet bulmak ve babanızın nerede hapsedildiğini öğ- renmek zorundasınız. Oyunda bilmeceleri çözerek 25 puana ulaşmanız gerekiyor. İtiraf et- meliyim bu pek zor değil. Bu puan- ların çoğu fazla uğraşmadan kendi- liğinden kazanılıyor. Ancak adaya çıkmadan gemide işinize yarayacak her türlü eşyayı almalısınız yoksa adada bazı zorluklarla karşılaşabi- lirsiniz. Üstelik program gemide ne- yi unuttuğunuzu da söylemiyor. Plundered Hearths İnfocom tara- fından yazılmış olmasına rağmen ol- dukça kolay bir oyun. Oyunu test et- tiğim AMIGA versiyonunda grafikler olmamasına rağmen diğer oyunlar- da olduğu gibi bu ustaca yapılmış tasvirlerle oyun yine zevkli bir ad- venture haline gelmiş. Tabii bu sö- züm romantizmden hoşlananlar için geçerli. İnfocom AMIGA/C 64 Kaset-Disket DEĞERLENDİRME Grafıkler : TJ'A 5 Oynanabılırlık 8 Atmosfer :10 Genel Haj