1 Aralık 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Aralık 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

şılaşacağınız tehlikeler bu tür oyunlardaki standartlara uyu- yor: Yolda ilerlerken çarptığı- nız can sıkıcı eşyalar, etrafta dolaşıp size hücum eden ya- ratıklar. Bu oyunda etrafta ko- şuşan çocuklar ve çocukları- nın peşinden gelen anneler en büyük tehlikeyi oluşturuyor. Diğer tehlikelerden bazıları ise uçan kuşlar, diğer uçan nes- neler ve dönen pervaneler. Eğer bu nesnelerden birine “Çarparsanız, beş hakkınızdan birini kaybedersiniz. Bir hak kaybettiğinizde başa dönü- yorsunuz. Haklarınızdan birini kaybet- iril piril parlayan dört par- lak topun kontrolunu ele alıyoruz. Amacımız topları kul- lanarak - farklı kademelerde ilerleyip, etrafta yüzlercesine dolaşan balonları toplamak. Bir sonraki kademeye geç- mMmek İçin on tane balon topla- mak gerekiyor. Bu işlem görü- nüşe kolay olmasına rağmen gerçekte hiç de kolay değil. Etrafta- toplarınızı yok etme amacı güden bir çok farklı ya- ratık var, . Ortaya çıkan yaratıklar çe- HOPPING MAD menize sebep olacak ikinci olay, bir yerden aşağı düş- mekltir. Yolculuğunuz sırasında top- lamanız gereken çeşitli nesne- ler var. Mesela yanıp sönen nesneler, yiyeceklerdir. Bunları aldığınızda ekranın altında gösterilen ağırlığınız artacak- tır. Yiyecek sağlayan nesne- lerden başka yanıp sönme özelliği olmayan diğer nesne- ler, alışveriş arabaları, para çantası ve başka yararlı alet- ler kazanmanızı sağlar. Bütün bu nesneler pudanınızın artma- sına neden olur. Bir sonraki kademeye giden şitli boy ve şekillerde olabili- yor. Yaratıklar arasında yılan- lar, kuşlar, arılar, top yiyen bit- - kiler var. İlk kademede, açık arazide ilerliyoruz. Etrafta çit, ağaç gi- bi engeller de var. İkinci ka- demede, arka planda bir kumsal bulunuyor. Etrafta pal- miye ağaçları yer alıyor. Bura- daki dertlerden en büyüğü or- taya daha fazla sayıda çıkan kuşlar. Üçüncü kademede balık ve kayalar denizaltı ortamını ta- çıkışı bulmak kolay bir İş, aMmaA o çıkışa ulaşmak son derece zor. Ama bazı kademelerde işler son derece kolay, çünkü bir sonraki kademeye geç- mek için büfün yapmanız ge- reken aşağıya inen asansöre binmek, Bulunduğunuz her kademe ekranın alt kısmında ortaya çı- kan bir yazı ile belirleniyor., Bunlara örnek olarak “You can't park here” (Buraya park edemezsiniz) yazısını örnek ve- rebiliriz. Bazı kademelerin tamamla- nabilmesi çin yolda'toplaya- cağınız eşyalar gerekli. Mese- la kademelerden birinde akarsuya rastlayacaksınız. Bu- nu geçebilmek için daha ev- vel botları bulmuş olmanız ge- rekir. AMIGA'daki Chubby Cristle C-64'tekine son derece benzi- yor. Tek fark olarak bazı ses efektleri görüyoruz. Oyunun Değerlendirmesi Grandslam / Disket - Kaset C-64 AMISA GRAFİK : 6 — GRAFİK : 6 SES DK 3 SES D7 ZORLUK : 7 — ZORLUK : 7 DEĞER :5 DEĞER :3 GENEL « 4, ©6 a GENEL --8 mamlıyor. Dördüncü kademe- de tarihi kalıntıların etrafında bulunan yılanlar en büyük derfler arasında yer alıyor. Daha sonraki kademelerde karşımıza çıkacak yaratıklar içerisinde hayaletler, kafatas- ları var. Bunlardan başka üze- rinden atlamanız gereken de- likler yol boyunca ortaya çıka- cak. 39

Bu sayıdan diğer sayfalar: