1 Aralık 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 69

1 Aralık 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 69

X.400 ve özellikle Avrupa Toplulu- Bu tarafından öneriliyor. Uluslararası Telefon Şirketleri Birliği CCITT ta- rafından geliştirilen bu standart, re- sim ve konuşma bilgilerinin normla- rını kapsayacak. Haberler aynen ge- leneksel mektup postasında olduğu gibi kişiler arasında değiş tokuş edi- lecek ve bu değiş tokuş sırasında ak- tarım yolu hiç bir rol oynamaycak. Bu sayede özellikle şimdiki Mailbox dünyasının abone fihristlerin yoklu- ğundan kaynaklanan sorunları orta- dan kalkmış olacak. Bu arada iletişim firmaları ve bil- gisayar üreticilerinden oluşan bir grup, bir “X.400 Promotion Group” oluşturmak üzere çalışıyor. Bu firma- lar arasında Hewlett-Packard, Nix- dorf, Philips ve Siemens de var. Pos- ta İdaresi de kendi Mailbox hizmeti “Telebox”ı bu yıldan itibaren X.400 modunda çalıştırmayı planlıyor. ISDN'nin gelişmesinden ““halk veri ağı”” Btx de oldukça yararlanacak. Yeni posta hizmeti en başta Btx'in ekran gösteriminden kaynaklanan yavaşlığını ortadan kaldıracak. Tabit . bunun için özel yeni gereçlerin kul- lanılması zorunlu. Şimdilik Btx yaklaşık 100.000 kul- lanıcısıyla yavaş yavaş gelişiyor. Commodore firmasının AMIGA 500 modelini Btx-bilgisayarı yapma pro- jesi şu sıralar henüz pek kabul gör- memiş durumda. Böylece bu ucuz hizmete dahil olabilmenin (tabii legal olarak) yolu, Commodore 64'ün meşhur modülünü ya da Atari ST kullanmak. Bu birimler ise 400 Mark cıvarındaki fiyatlarıyla yeni teknolo- jiye geçişte hâlâ belirli bir engel oluş- turuyorlar. CHIP Clup üyeleri için ise durum daha iyi: Bu arada klüp Btx hizmeti- ni sunmaya başlamış durumda. Ku- lüp, “kapalı kullanıcı grubu”' olarak üyelerine birçok güncel bilgi ve üye- ler arasında fikir değiş tokuşu olanağı sağlıyor. İngilizce'yi Boğaziçi Üniversitesi metoduyla bizimle öğrenin Hem de severek! İNGİLİZCE DİLLER KURSU pe-İstanbul - 174 28 91 N | # Kuponla birlikte gelin 9010 indirim alın. | | | Ali Sarti, YEn#Sökak, Muhaddisı x anı Kat: 3-4 L 1 S |