1 Aralık 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46

1 Aralık 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 46
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

mıyor. Self menüsünde Act menü- sündeki bazı komutlar ve diğer ko- mutlar var. Bu komutları kendi üze- rinizde uygulayabiliyorsunuz. Discuss menüsü ile evde kalan diğer karakterlerle diyalog kurulabi- liyor. Menüde evde kalan kişilerin isimleri bulunuyor ve sizinle aynı odada bulunanların isimlerini menü- den seçerek çeşitli sorular sorabili- yorsunuz. Bu soruları ayrı bir menü ekranından seçiyorsunuz ve sordu- ğunuz soruların renleri değişiyor. Soruyu seçtikten sonra ekranın or- tasında konuştuğunuz karakterin hareketlendirilmiş ufak bir resmi çı- kıyor ve AMIGA'nın yapay sesiyle sorularınızı yanıtlıyor. Burada sesin kalitesi AMIGA standartlarına göre çok düşük. Üstelik oyunu yazanla- rin Fransiz olmaları nedeniyle za- man zaman komik telaffuz hataları işitebiliyorsunuz. Bu konuşmaların ayrıca yazı olarak verilmeyişi yüzün- den karşınızdaki kişinin yanıtlarını çok iyi dinleyerek anlamak zorunda- sınız. Oyunu bitirmenize yarayacak ipuçlarının büyük bölümünün bu di- yaloglarla sağlandığını düşünecek olursanız oyunun bu şekilde çok zorlaştığını anlayacaksınız. Her ne kadar elinizin altındaki makina AMI- GA da olsa Rocket Ranger'da oldu- ğu gibi dijitize ses kullanmadıkça bu tür yeniliklerin hiçbir yararı olama- yacaktır. Oyunun başka bir eksik tarafı, bu- lunduğunuz mekândaki diğer karak- terleri görememeniz. Sadece ekra- nın sağındaki pencerede yazılı isim- lerle çevrenizde kimler olduğunu anlamanız gerekiyor. Bence, bura- da isim yerine Yes Prime Minister'- da olduğu gibi küçük resimler kul- lanılsa çok daha iyi olurdu. İsimleri- nin gösterildiği bu pencerenin altın- da bir ufak bir pencerede sıcaklık (çok gerekliydi!), zaman ve tarih ya- zılı. Araştırma yaparken izleyeceğiniz yol şüphelileri elemek olmalı. Her- kese sorduğunuz bir soruya çoğun- luğun verdiğinden değişik yanıt ve- ren kişilerden şüphelenmelisiniz. Ayrıca karakterler arasındaki yakın- lıkları bilmeniz size yarar sağlaya- caktır. Suçlu hakkında daha fazla ipucu elde ettiğinizde soruları seç- tiğiniz menüde yeni seçenekler bu- lacaksınız. Bir kişiye çok fazla ve ay- nı soruları sormaktan kaçının çün- kü bir süre sonra “you are too curi- ous - çok fazla meraklısın” diyerek size karşı sorularınızı yanıtlamamak için tavır alabilirler. 46 Oyunun grafikleri çok renkli olup özenle çizilmiş. Karakterlerin yüzle- rinin hareketlendirilmesi iyi sayılabi- lir. Ayrıca dolapları, çekmece vb. araştırırken bulduğunuz eşyaları ya- kından ve gerçeklerine çok benzer şekilde görebiliyorsunuz. Birkaç önemli eksikliği yüzünden Mortville Manor'a çok iyi bir adven- ture diyemiyorum. Ancak değişik türde bir adventure olarak yenilik arayan AMIGA sahiplerinin ilgisini çekebilir. Gelecekte AMIGA'da bu tür oyunların çok daha iyilerinin çı- kacağından eminim. Lankhor AMIGA 500/512K DEĞERLENDİRME Grafik :8 Zorluk :6 Oynanabilirlik: 5 Atmosfer .5 Genel :6 gok tutulan filmlerin ve televizyon izilerinin bilgisayar oyunu haline getirilmeleri eskiden beri sık sık kar- şılaştığımız bir durum. Ghostbusters (Hayalet Avcıları), Rambo, Termina- tor (Yokedici), Alien (Yaratık), Indi- ana Jones (Kamçılı Adam) daha sonra bilgisayar oyunu haline geti- rilip önceden topladıkları ilgi saye- sinde oyun olarak da oldukça başa- rılı olan filmlerdi. Bugün, orijinal oyun arayışı içinde olan yazılım şir-

Bu sayıdan diğer sayfalar: