1 Aralık 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 72

1 Aralık 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 72

nunda bu ünvamı bir yıl boyunca ta- şımaya hak kazandı. Onu bu zafere kavuşturan oyun çok yakın bir za- manda Federal Almanya'da da piya- saya çıkacak Yazılım firması ““The Big Apple Entertainment” Amerikan tarzında süper bir faaliyetle büyük bir gelişme- ye aday görünüyor. ““The Big App- le”, ABD'nin en büyük kenti olan New York'un lakabı. Dolayısıyla bu firmanın oluşturduğu kulübün, New York'un ünlü bir semtiyle aynı adı, “The Bronx Club” adını taşıması normal. Her isteyen bu kulübe üye olabiliyor. Son kullanıcıyla sıkı iliş- ki kurulması satışlara olumlu bir et- kide bulunuyor. ““The Big Apple”'ın Commodore 64 için geliştirdiği ““Oops'', 32 düzeyli bir Arcade oyu- nu. Birçok yazılım firması kendilerini yavaş yavaş 8 bit pazarından çeker- ken, Telecomsoft, bu klasikleşmiş alana giderek daha çok giriyor. Ya- kın bir gelecekte Commodore 64 için bir sürü yenilik bekleniyor. Çoğu kul- lanıcı özellikle ““Way of Exploding Fist”'in devamı olan “Exploding Fist 4 ”1 büyük bir heyecanla beklemek- te. Bu yeni oyunda birçok savaş tek- niği kombinasyonlarının varolacağı söyleniyor. Özellikle İngiltere için dikkat çeken ve tipik olan bir durum, top ve savaş oyunlarının çokluğu. PC Show 88'de sunulan oyunların çoğu, Federal Al- manya'nın “Gençliği Tehlikeli Ya- yınlardan Koruma Merkezi”'nin lis- tesinde kayıtlı olan video, bilgisayar “Echolon'', US Gold firmasının Federal Almanya'da iddialı ol- duğu bir uçuş simulasyonu. Oyunun en önemli özelliği, joys- tick'in yan sıra paketinde birlikte verilen mikrofonla yöneti- lebilmesi. Böylece konuşma (yalnızca C-64'te) ve joystick ile yönetim ilk kez gerçekleşecek. 72 Ekmek kutusundan çıkıp yeni bir görünüme. “Slimline'', C-64'e yeni bir görünüm -sağlıyor. Bu keyfin bedeli ise 12 Sterlin. ve otomat oyunları. Bu kurumun Fe- deral Almanya'da yaptığı denetimi İngilizler yapmıyorlar. Bu durumun İngiliz zevkinden mi yoksa ““ateş tu- na basma” tutkusundan mı kay- naîdandıgı belli değil. Ama şiddet içe- ren oyunların, toplumun en'çok sev- diği oyunlar olduğu kesin bir olgu. Özellikle de otomat oyunları bu ko- nuda başı çekiyor. Kendi ekseni et- rafında dönebilen bir kokpite sahip olan ““Glaxy Force” bu oyunların yıl- dızı durumunda. Her geçen gün, Commodore'un en başarılı çocuğu olan C-64'ün giderek bilgisayar piyasasının VW kaplumba- ğası haline geldiği olgusu biraz daha netleşiyor. Son zamanlarda Commo- dore 64 aile ya da olimpiyat paketle- ri halinde joystick ve oyun modülle- riyle birlikte yeni ambalajlar içinde satılmaya başlandı, tabii klasik ek- mek kutusu formunda : Bundan hoşlanmayanlar ise, madan az “Slimline”” adı verilen yeni kabı ala- biliyorlar. Evesham Micros firması, 12 İngiliz Sterlini karşılığında C-64'e uyan yeni moda dizayna sahip bu ka- bı pazarlıyor. Makineyi bu yeni ka- ba aktarabilmek için gerekli donanı- mı da beraberinde alabilmek müm- kün. Bilgisayarı çin kullanılabilecek bir alet edevat seti 10 Sterlin'den baş- lıyor. Üretici firmanın belirttiğine gö- re, bu ürün henüz İngiltere dışında pazarlanmıyor. 16 bitlik bilgisayarların daha yo- ğun ilgi toplamaya başlamalarına karşın, önümüzdeki günlerde Com- modore 64 için geliştirilen yenilikle- rin ortaya çıkmasını bekleyebiliriz. Çünkü Commodore 64 hâlâ toplum- da en çok tutulan bilgisayar olma özelliğini koruyor. Özellikle oyunlar alanında C-64 versiyonları, onun kendinden daha büyük takipçilerine oranla bazen çok daha kaliteli olabi- liyor. 15 Yaşındaki İskoçya'lı Mark Young (ortada), ünvanını kazan- önce. Çevresinde hakemler ve US Gold'un pazar- lama asistanı Danielle Woodyatt. Pepsi ve US Gold firmaları, PC Show '88'irı son gününde “Pepsi/US Gold Cumputer Ga- mes Challange''in finalini düzenlediler. Ön elemelere tüm İn- giltere'den 150'den fazla oyun meraklısı katıldı.