1 Haziran 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 16

1 Haziran 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 16

Hamburg piyasasının zahire fiatlarını soran Kemalist köylü Bu bir hayal değildir. Üçüncü Selim, İkinci Mahmut, Birinci Mecit, ve 1808 inkılâp- çıları ile Kemalizm'i biribirinden ayıran derin bir fark olmak lâzım gelir. Biz bir devam değiliz: bir değişiklik'iz. Nizamı - Cedit'ciler, Tanzimat'çılar ve Meşrutiyet'çiler, yeni or- du, yeni kanun, yeni kıyafet, yeni kadro, üstünkörü bir taklit ve uluorta bir tercüme ile ne mümkünse hepsini yaptılar. ÂAkıl. larının ermediği şey, millet yapmak idi. Onun içindir ki 1800-den 1900-e kadar Osmanlı imparalorluğu takvyiminde bir asırlık, tarihte ise belki bir yıllık yol almıştır. 1800.de olduğu gibi, 1900-de dahi Osmarnlı imparatorluğu içinde bu asrın milleti yoktu. Yalmz Rum ckalliyeti, Yahudi ekalliyeti gibi, bir teceddüt ekalliyeti yardı. Halkımn bütün bir asır, bir türlü ye- tişememiş olduğunu gören bu ekalliyet şu hükmü verirdi: — Bu millet adam olmaz! Böyle hüküm verirken, iki küçük kusurda bulunuyorlardı: ken- dilerinin adam olduğunu zannetmek bir, bu milletten oldukla- rını unutmak iki! 1800-den kuvayı milliye ihtilâline kadar, bir milleti ne ka- nun, ne hak, ne kadro, ne ordu, fakat terbiye ve iktisat unsurla- rının yuğurabileceği düşünülmemiştir. Kemalizm, Türk mil - letini yapmak davasıdır. Sincan köyüne ne Üçüncü Selim, ne İkinci Mahmut, ne Birinci Mecit, ne de Merkezi Umumi uğradı: Sincan köyüne biz uğradık. Biz vatandaş asker, vatandaş şair, vatandaş ressam, vatandaş sanayici gibi, vatandaş köylü, vatandaş çoban arıyoruz. Biz Türk milleti hakkında Rüfür'ü reddettik ve onun bütün ka- biliyet ve faziletlerini tanıdık. Ve: — Bu milleti yetiştireceğiz, dedik. Yetiştirmek aşkı, milleti inkâör etmek değil, ona inan ve onu tasdik etmektir. Türk milletinin vasi'ye ihtiyacı olmadığını söyliyerek, onu bir tarafa atıp bırakan demaguk ve oportünist- lerle, Türk milletinin adam olamıyacağını söyliyen Beyoğlu ve Babıâli soysuzları arasında büyük bir fark yoktur.