1 Haziran 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 90

1 Haziran 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 90

İkincisi, hava nakliyalı şebekesini zarardan korumak için seçilecek ça- hşmma yolları. Bunları mütalaa ederken göreceğimiz veçhile, hava nakliyatının muvaf. fakıyetli, kara vasılalarının holluğu ve mükemmeliyet ücrecesi ile makü- sen mütenasiptir. Demiryolları, üzerinde hısli koşulan şaseleri, olumobi, otobüs, kamyonları bol hir memlekette tayyare, maalesef en sonra müte- kümil ve iktisadi şekillerile de ulsa, paraea kârlı bir hasılat vermekten u- zaktır. Santte 150 kilometre hızla şiden trenler kurşesındu. tayyare yolcu ye yük bulamamak vaziyelindedir. FPnkat, huna mukahil, Afrikada, geniş Şimal ve Cenup Amerikalarından tayyare hattâ makine ve inşaat malze- mesinin tasınması İşlerine bile karışmakta ve kazanmakta olduğu yöür- lüyor, maden ocakları ihracatının... Tayyare ile nakliyatta kâr vye zurar bukumından müvaffakıyet, ikinci de- recede memlekelin zaman hakkındaki telâkkilerine de bağlıdır. Halk za- mana ne kadar kıymet veriyorsu layyare o kadar revaç bulür. Tüyyure. nin yolcuları, zamanın kıymetini takdir edenler ve uz yumanda çok İş yap- mak iİstiyenlerdir. de diyebiliriz. İş ve zaman için beynelmilel bir kiymet ölçüsü bulmak bana çok güç gö- rünüyor. Refah verici, kazundırıcı bir hasıla iş ve zaman için ölçü sayıl- sa kazanma ve refah ölcülerinin hücumu karşısında ozilirdik. Yazdığımız şu umumi bakışlardan anlıvabiliriz ki, tayyare ve hava nak- liyatı medeniyetin hir eseri olduzu halde paraca muvaffakıveti, maale- sef. bu merkezden uyulmusına bağlı bulunuyor. Gelecek yuyımda, yukarıda söüyledifimiz iİki mevzuu tahlil edeceğim.