1 Haziran 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 66

1 Haziran 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 66

miras kaldı: Her şeyi igreti, tekniksiz, hem insan hem tabiat ır. gadı olan bu pasif camiaya -bugün anladığımız manada- nasıl millet diyebilirdik? Kurtuls ve kuruluş mücadelemiz, bu ihmal edilmiş kudret kay- nağını yekpapreleştirmeğe ve ondan siyasetçe, iktisatça, kül - türce bir bütün çıkarmağa dönüktür. Bir milli sanaâyi tesis en- dişesi, bir harf ve bir dil inkılâbı - bu gayenin tahakkukunda - isabeti yarın bile zor idrak edilecek -eşsiz birer atılıştır. İnkılâbımız her tekiyle bütün bir milletin anlayışına, inanısşma, yaşayışına uymak iddiasında ve yolundadır. Bu itibarla onu bi- len, onda ıstırapları bir, sevgileri tek bir mütecanis millet örne- ğine varmak en özlediğimiz bir ülküdür. İnkılâbı bilmek bahasmda bugün tatbik edilenlerden başka ha- tıra şu iki tedbir de gelebilir: a) Her inkılâp harcketine ait sebepleri, neticeelri, varılmak İş- tenen gayeleri birer brogür halinde elimizin altında bulundur: malı. Yaptığını anlatmak, yapacağımı söylemek inkılâbın en tabii hak- kıdır; kaldı ki bu derli-toplu bilgilerin bize, -davamızı yaymak ve korumak savaşında- birer kılavuz gibi yarıyacaklarından şüp- he edilemez. Bundan başka inkılâbın oluşuna denk açık ve er- kek bir ifadede hakikate tıpatıp uygun umdelerin billürlaştığı- ni görmek bize ayrıca bir keyif verir. b) Her inkılâp davamızı senenin muayyen zamrlarında toplu ve etraflıca gözden geçirmek için ayrı ayrı haltalar tertip et- meli, Rejimin bütün mürettebatiyle kavrıyacağı böyle bir haftada neler yapılmaz, saflarımızda yeralmayı hiç değilse lüzumsuz gö- ren kacç unsur hassasiyete getirilemez! İnkılâbı, -uzanış içinde- ele avuca sığar bir hale getirmek için onu zaman zaman hatırlamak faydasız değildir. Milletimiz feragatlı ve ahlâklı bir basamaktan İNKILÂBINI SU GİBİ BİLEN, KÜLTÜRÜ VE TEKNİĞİ MÜKEMMEL BiR ÖRNEK-MİLLET'e yükselmek istidadındadır. Bu arada yolu - muzda çotuklaşan her sarsıntı ancak hızımızı kamçılar.