23 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

23 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

Atom bombasının kurbanı OHiröşimadan bugün ayakta kalan tek gerçek hatıra, işte bu yıkık bina- dır. Bomba, hemen tam bu binanın üstünde patlamıştır..Japonlar onu, kaldığı gibi muhafaza etmiş- ler. Harbin nasıl bir felâket olduğu Hiroşimada o kadar güzel anlaşılıyor ki.. karşı kullanılacağını açıklamıştı. Zaten Japonya, normal hava alanlarından hemen tamamile yanmış, yıkılmış ve mahvol- muŞtu. Şimdi, aradan geçen 21 yılın sonunda Hi- roşimada, atom bombasından kalan bir, harap ve yıkık Sınai ilerleme Sarayıdır. Japonlar bi- nayı o günkü haliyle muhafaza etmişler. Bina da tuhaf bir şekilde hasara uğramış. Etraftaki bütün binalar tamamile yerle bir olmuşken Sı- nai ilerleme Sarayının iskeleti olduğu gibi kal- mış. Japonlar onu ortadan kaldırmamışlar. Şimdi atom bombasının tek hatırası, anıtların en manalısı olarak Hirosimada, nehrin kena- rındaki yerinde duruyor. Bombanın üstünde patladığı saha -bir a- dacık - park olarak düzenlenmiş. Parkın sonun- da Hiroşima Barış Hatırası Müzesi var. Garip- 42 tir, atom bombası harpçi bir milletten barışçı bir millet yaratmış ve bombayla ilgili bütün hatıralar barışı terennüm ediyor. Parkın dikkati çeken başka bir anıtı "A- tom Bombası Çocukları Heykeli". Bunu, Sada- ko Sasaki diye bir çocuk hatıra getirmiş. Sa- dako, bombanın şualarının kurbanlarından biri. 1955'in Ekiminde ölmüş. Şualardan hâlâ ölen- ler var. Hirosimada, bombadan sağ kurtulan 93.393 kişi tesbit edilmiş. Bunlara birer Atom Bombası Kartı verilmiş. Haftada iki defa beda- va tedavi görecekler ve bu suretle bir de kont- rolden geçecekler. Öldükleri veya başka bir ye- re gittikleri takdirde kartlarını iade edecekler. Şimdi, bunların 12 bin 907 tanesinden bir haber yok. Muhtemelen artık bir kontrola lüzum gör- müyorlar Sadako Sasaki uzun süre hasta yatmış, Ya-