23 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

23 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

AKİS hiç olmazsa bir.tas ayran içmesi i- çin ısrar etmiş. Sonra da, Atatürke ikram ettiği ayran kabından önce kendisi içmiş, sonra kabı Ataya u- zatmış. Atatürk gülmüş ve ayranı içmiş. Aynı yılın Aralık ayında (o türk kadım seçme ve seçilme hakkına kavuşmuş ve Satı Kadın, Türkiye illet Meclisine girmiştir. Büyük Atatürk ve eğitim Atatürkün o Kızılcahamama geli- şinin bir başka önemi de, o za- manlar "Öksüzler Yurdu" olan bu- günkü Oo Yetiştirme Yurdunu gezmesi ve kendisinin, çocukların eğitimine' verdiği önemi bir kere daha, toplu- luk önünde belirtmesidir. Ortaokul Müdür Yardımcısı Er- gin Yürütenin mikrofonu (verdiği yeşil tayyörlü genç kadın, Çocuk Se- venler Derneği Başkanı Sevinç Vu- ral idi. Sevinç Vural da tıpkı Er- gin Yürüten gibi gerçek atatürkçü- lüğün Atanın yolunda yürümek. Ata- nın Özlediği türk toplumunu yarat- ma hususunda çaba sarfetmek ol- duğuna inanmaktadır. Sevinç Vural, Kızılcahamamlı aydın kadınların, Atatürkün, Üze- rinde bu kadar önemle durduğu e- gitim ve çocuk konusunda birleşe- SOSYAL HAYAT rek çalışmalarını, bir dernek kur- malarını istiyerek, sözü, Çocuk Se- venler Derneği yönetim kurulu ü- yesi Jale Tulgaya verdi. Avukat Ja- le Tulga da Atatürke lâyık olmanın bir tek yolu bulunduğunu belirte- rek, yetişkin kadının eğitimi üze- rinde durdu ve: "— Satı Kadını TBMM'ne gönde- ren Atatürk,1966 Türkiyesinde oo- kur-yazar olmıyan, hâlâ çarşafa gi- ren kadın bulunduğunu, bunların sayılarının gitgide arttığını gör- seydi, muhakkak çok üzülürdü. A- tatürkü seviyorsak, onun eserini yaşatalım" dedi. 23 Temmuz 1966 (Basın A: 9195) — 331 31