23 Temmuz 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

23 Temmuz 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

AKİS TÜLİDENHABERLER Lâle Kura ve Kebap Kolay, Bazan talihti misafir mer ve sarili kadınlar arasında çok süksesi olduğu anlaşılıyor. o Gönül kimi söverse güzel odur, değil mi? Yeşilköy kıyılarında sırtaki Yeşilköy Diskoklüp açılalı çok ol- madı, fakat Yeşilköylülerin gün- lük hayatında artık iyice yer aldı. Floryadan, Yeşilköyden, Ataköyden birçok gruplar geç saatlere kadar sırtakiler oynuyorlar, güneşi sırta- kilerle selâmlıyorlar. Cuma akşam- ları da Ruhi Su gelip sazıyla türkü- ler söylüyor. Türkü geceleri klübün kalabalığı mahalli rengini değişti- rip, Ruhi Sunun hayranlarıyla bi- raz daha genişliyor. Bu klüpte pan- talon modası çok revaçta. Şıklığıyla dikkati çeken kadınların başında da Bn. Hakko geliyor. Vitali Hakko i- se modern danslarda delikanlılarla boyölçüşüyor. Şıklar moteli Geçtiğimiz hafta içinde Bayramoğ- lu moteli açıldı, İstanbuldan, Ankaradan birçok gruplar biraraya geldiler. Kâzım Taşkentin kulakları çınlatıldı. Taşkent vaktiyle bu çıp- lak kıyıları parselleyip, bu mahalle- yi kurduğu zaman, acaba bu kadar sosyetik bir yer olacağını düşün- müş müydü? Bu yaz şıklık bakımından en hız- lı yerlerden biri Bayramoğlu, deni- lebilir. Şıklığı ve güzelliğiyle dikka- 23 Temmuz 1966 umduğundan oda ti çeken kadınlar arasında da Gün- seli Tunca -Mahkeme kararıyla Ba- şar soyadına döndü artık- ve oSu- zan Pısak geliyor. Bu iki kadın, Bay- ramoğlunun sahibi sayılır. Zira bü- tün <yazlarını orada geçiriyorlar. "Bu şehri İstanbul ki... Yaz aylarını İstanbul dışında ge- çirmeğe sosyetenin bile gönlü razı olmuyor. Kış sporlarını İsviçrede yapanlar, Avusturyaya gidenler bi- le deniz mevsimini İstanbulda ge- çirmekten hoşlanıyorlar. Kimi Adâ- da, kimi Modada, kimi Boğazda, fakat (hepsi İstanbulda. Divan şairi, "Bu şehri İstanbul ki..." sözü- nü boşuna söylememiş. Ferhunde ve Natuk Birkan İstanbula dönüp, Se- def adasının tadını çıkarmağa baş- ladılar. Bütün büyük elçilerimiz ta- tillerini burada geçiriyorlar. Cote D'Azur devri artık geride kaldı. İs- mail Ağar bile altı yılın hasretini çı- karmak için yaşıyla ters orantılı günler yaşamağa başladı. Handan Aksu, kocasıyla birlikte yaptığı ü- cüncü balayı yolculuğundan sonra Bebek koyundaki kayak yarışlarına başladı. Elveda sultanlık! Genç mali müşavir ve sosyal si- gorta uzmanı Muhtar Sunar ni- hayet evlendi. Nikâh töreninde çok kalabalık bir dost ve arkadaş top- " iyisini ıraklı misafirleri gezdiriyorlar bulur! luluğu hazır bulundu. Tarafların şa- hitliklerini Ziraat Bankası Müdürü Fikret Alptekin ile Kevni Nedimoğ- lu yaptılar. Berrin Sunar gerçekten güzel bir gelindi. Gelen memnun, giden memnun Dışişlerinin yabancı misafirleri bu sıralarda çoğaldığından -ıraklı- lar, almanlar, italyanlar geldi, ru- menler ve bulgarlar geliyorlar ha- riciyeciler ve eşleri yaz sıcağında biraz fazlaca yoruluyorlar ama, mi- safirler de ağırlanma tarzlarından dolayı gayet memnun ayrılıyorlar. Bunun başındaki sebep, Çağlayan- güle eşinin iyi evsahibi olmaları. Ondan sonra, misafirlere de doğ- rusu yol, usul bilen mihmandarlar veriliyor. Halük Kura ve eşi, Ta- lât Kulay ve eşi, ıraklılar üzerinde mükemmel intiba bıraktılar. Misa- fir Başbakanın eşi sadece arapça konuştuğu için Rebap Kulay kendi- sinden hiç ayrılamadı. Schröder'ler de Protokol Genel Müdürüyle Lâle Kurayı pek beğendiler. Kuralar, yeni gidecek Büyük El- çilerin başında bulunuyorlar. Genç ve yakışıklı bir çift olarak Türkiye- yi temsil edecekler. Kulaylar o ise şimdi, protokol stajlarım tamamlar gibi görünüyorlar. Onların da Dış- işlerinin göz dolduran bir çifti ol- duğu muhakkak. 29