8 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

8 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

AKİS mektedir ve AP - DP eğilimli kişiler çoktan köşebaşlarını tutmuşlardır. Gerçeğe aykırı beyanlarla zevahiri kurtarmaya çalışan Batumlu, göre- ve başladığı günden itibaren bütün işleri bir tarafa bırakıp, yeni bir kadro teşkili çabasına düşmüştür. Usulsüz ve hatalı birçok davranış- lara karşı gelen eski Genel Müdür yardımcıları ve bazı daire müdür- leri yerlerinden alınarak kızağa çe- kilmiş, yönetim kurulunda tam bir "renk birliği" sağlanmıştır. Renk ayarı, halen Kurumun Ge- nel Müdür yardımcısı olan veteri- ner Fahri Atalayın bir buluşudur. AP'li Bakanlardan birinin yakını ol- duğu söylenen ve bu Bakandan kü- çük adıyla bahseden Fahri Atalay "renk ayarı" meselesinde başarı ka- zanmış ve Genel Müdürle birlikte yeni bir kadro kurmuştur. Son al- tı ay içinde Kurumda yapılan deği- şiklikler, personel arasında tam bir panik yaratmıştır. Kimse, bu- lunduğu yerde huzur içinde çalışma- makta ve her gün yeni değişiklikler beklenmektedir. Kurumda şimdiye kadar yapılan değişiklikler şöyledir : Genel Müdür yardımcılarından, Kurumun ondört yıllık emektarı Hüseyin Karagülle müfettişliğe o a- tanmıştır. Yerine, yine AP'li bir Ba- kanın yakını olduğu söylenen Kâmu- ran Arkun adında birisi getirilmiş- tir. Genel Müdür yardımcılarından Zeki Sözen de görevinden alınarak, daha pasif bir yere verilmiştir. Sö- zenin yerini ise, renk uzmanı Fah- ri Atalay adındaki şahıs almıştır. Bu arada, Kurumun başarılı Ge- nel Sekreteri Nâzım Kayakıran da görevinden alınarak, bir müşavirli- ge getirilmiştir. Kayakıranın yerine ise, AP Ankara senatörü Yiğit Kö- kerin eşi Necla Köker alınmıştır. İstanbul Balıkçılık Müdürü Do- gan Akagündüz, Beşiktaş Soğuk Ha- va Deposu Müdürü Fuat Bolayır, İs- tanbul Bölge Müdürü Muzaffer E- yüboğlu, Ankara Et Kombinası Mü- dürü Mehmet Kılıçer ve yardımcısı Naci Çağlayan, Trabzon Balıkyağı Fabrikası ve Soğuk Depo Müdürü Timuçin Kalabalık da yerlerinden a- lınmışlardır. Bu görevlere, çoğu AP kodamanlarına yakınlığıyla tanınan kişiler atanmıştır. Kurum Yönetim Kurulu ise ta- mamen bu kadronun hakimiyeti altındadır. Eski AP senatörü Mus- Genel Müdür Batumlu konuşuyor Kazıklı nutuk 8 Ekim 1966 YURTTA OLUP BİTENLER Kulağa Küpe... Güldürme adamı, amca! Demirel vecizeler o yumurtla- a İ müreffeh bir Türkiye için osulh ve sükün şarttır." "Türkiyenin huzur ve se- lâmeti için bazı konuları mü- nakaşa etmek istemiyoruz." "Mamur ve müreffeh bir Türkiyeden ME ve ayrı ha- yalleri mi var? "Karışık saya daima ka- rışık hesaplar yapa "Memleketi iLE kur- taracak, daha çok istihsale, re- Jaha götürecek yol yatırımla- rın hızlandırılmasıdır." "Mamur ve müreffeh Tür- kiyenin her vatandaşın mefku- resi olmak lâzımdır. "Reform culu k, o devrimcilik ve ilericilik sloganlarının sa- hipleri açık ve, sarih olmağa mecburdurlar. "Üç yıla hali Türkiyede susuz bir tek köy kalmaya- caktır." Bütün bu vecizelerden son- ra, Nevşehir dönüşü oDemire- lin söylediği vecizeler vecizesi: b Jikir ortaya o koyuyo- rum Hah, hah, hah, hah! tafa Yılmaz İnceoğlu, AP eski Si- vas milletvekillerinden Güner Sa- rsözen ve kimlikleri belli (o genel müdürle iki yardımcısı, yönetim ku- rulunu teşkil etmektedirler. Kurumdaki en son -durum bu- dur. Yöneticiler şimdilik renk birli- ği sağlamaktan başka şey düşünme- mekte ve asıl yapılması gereken iş- ler yüzüstü durmaktadır. Genel Mü- dür Emer Batumlu, bu tutumuyla, her ne kadar ağababalara şirin gö- rünmekteyse de, bir çiftlik haline getirilmek istenilen Et ve Balık Ku- rumu da ,daha onbeş yaşında, bü- yük bir felâkete uğramak üzeredir. 13