8 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

8 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli'den haberler Deprem ve defile Geçtiğimiz hafta, Dedeman Oteli- nin Üst salonu Ankaralı hanım- larla doldu taştı. Aralarında Cum- hurbaşkanı Cevdet Sunayın eşinin de bulunduğu seçkin bir kalabalık, Faize Moda salonunun modellerini ilgiyle seyretti. Moda salonu, delile mevsimini biraz erken açmıştı. Fa- kat bu, normal bir defile değildi. Faize Kuhar, kardeşi Sevim Baba- nın Paristen dönmesini bile bekle- memiş, Vartoda depremden zarar gören vatandaşlara karınca kara- rtınca bir yardım yapmak istemişti. Ankaralı gençkızlar ise bu yardıma katılmakta birbirleriyle âdeta yarı- şa- çıkmışlardı. Dedeman Otelinin salonlarında dolaşan mankenler bir- birinden güzel gençkızlar ve kadın- lardı. Cüneyt Gökçerin kızı Deniz Gökçer, Dr. Fahri Kurtuluşun kızı Çağla Kurtuluş, Oğuz Karacanın eşi Ferhan Karaca, Selçuk Sanın kızı Simine, gönüllü mankenler kervanı- na katılanlardan bazılarıydı. Dışişlerinden bazı genel müdür- lerin eşleri de önce bu işe niyetlen- mişlerdi. Fakat, malüm, bu Bakan- lığın adı büyük. Kimbilir ne yorum- lara uğrar, diye vazgeçtiler. Rebap Kulay, e Kura, Güneş Terem mankenler arasında değillerdi ama, mankenler kadar dikkati çektiler. İstanbuldan çok yanık dönen Yase- min Tanbay ise mini etekten sonra takma saç, modasının öncülüğünü yapıyordu. Medeniyet belirtisi Adalet gazetesinin, beşinci yaşına basması dolayısıyla Turhan Dil- İlgilin Ankaradaki Washington lo- kantasında verdiği kokteyl -AP'linin kokteyli de Moskova lokantasında erilmez ya..- bazı misafirlerin pek fazla şaşkınlığa düşmelerine yol aç- tı. Bunlar, gazete sütunlarında bir- birlerine çatan muhalif ve muvafik gazetecileri bu kokteylde sarmaşdo- laş görünce küçük dillerini yutacak gibi oldular. Şaşkınların çoğu, tabii, fikir ayrılıklarını kan dâvası sanan polar. ral Bunlardan biri bir g teciye "Bu ne samimiyet, yahu diye takılınca şu cevabı aldı: — Sadece samimiyet değil. Ay- Vartoya yardım kampanyasında. faize Kuhar, Lâle Kura, Yasemin Tanbay, Kebap Kutay Öyle de olur, böyle de.. 8 Ekim 1966