8 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

8 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SOSYAL HAYAT Dernekler Mevsim açılıyor Kısa kumral saçlı zarif kadın, ö- nündeki manto yığınına baktı, sonra bir defa daha yere eğildi ve bunları bir bir sayarak, not etmeye başladı. Mantolar boy boy, renk renkti ama, hepsi de çok güzel ısı- tıcı kumaşlardan yapılmıştı ve ay- nı biçimdeydi. Aynı anda başka bir o hanım, renk renk çizmeleri sayarak bir san- dığa yerleştiriyordu. Bunlar, yumu- şak derilerden yapılmış, boy boy, çocuk çizmeleriydi. Geniş bodrum katının herbir köşesinde bir sandık vardı ve birçok hanım, aynı şekil- de, eşyalarını savıyor, Yerleştiriyor Olay, geride bıraktığımız o hafta Ankarada, Kızılırmak caddesinde, Kızılırmak apartmanının bodrum katında geçti. Kısacık saçlı zarif kadın, Köy Öğretmenleriyle Haber leşme ve Yardımlaşma Derneği An- kara Şubesi Başkanı Perihan Uğur idi. Kızılırmak caddesindeki evinin bodrum katında, İsveç Kızılhaçı ta- rafından köylere dağıtılmak üzere Derneğe gönderilen giyim eşyalarını cins cins ve boy boy ayırıyor, hep- sine birer numara koyuyorlardı. Eş- yalar bu numaralarla köy öğretme- nine teslim edilecek, muhtarın da imzasını taşıyan bir devir ve teslim makbuzu İsveç Kızılhaçına gönderi- lecekti. Doğu felâketzedeleriyle ilgili da- ğıtımdan ders alan Dernek üyeleri, bu konuda olağanüstü titiz davra- nıyorlar ve herbir parça, ayrı ayrı, defalarca denetimden geçiriliyordu. Eşyalar Hakkârinin iki köyü ile Kır- şehirin bir köyüne gidecek ve bu köylerde, giydirilmemiş çocuk kal- mıyacaktı. İşveç Kızılhaçı zaten, bu çok iyi çalışan Derneğe aynı yardı- mı her yıl yapıyordu. Dernek her- yıl, böylece, birkaç köye el uzatabi- liyordu. Derneğin asıl amacı Ancak, Köy Öğretmenleriyle oHa- berleşme ve Yardımlaşma oDer- neeğinin asıl amacı, giyim yardımı yapmak değildir. Dernek mensupla- rı, bu yardımların denizde bir dam- la teşkil etmekten öteye gitmeyece- ğini bilmekte ve asıl amaç olarak, öğretmenlerle mektuplaşmakta, on- lara ihtiyaca göre ders araçları, ki- tap, defter, kalem göndermekete, böylece okuma şevkini artırmaya çalışmaktadırlar. Çoğu zaman oku- lun bayrağı, Atatürk büstü de bu üyeler tarafından sağlanmaktadır. Ankara Şubesi ayrıca, Ankarada iki köyü her yıl yardım kampanyasına dahil ederek, bu köylere büyük çap- ta ders aracı yardımı yapmakta, o- kulların bütün ihtiyaçlarını karşı- ŞAFAK Manifatura - Mefruşat Mağazası Mehmet ve Turgut Güdüllüoğlu Zarif, kışlık mefruşat Zengin, yeni çeşitleri ile her cins ve kalitede Pamuklu, İpekli Kumaşlar Perdelik ve Döşemelik mevcuttur. Yenişehir, Atatürk Bulvarı 88/A — Ankara 30 Telefon: 127750 (AKİS: 345) lamaktadır. Köy (Öğretmenleriyle Haberleşme ve Yardımlaşma Derne- ginin en büyük özelliği, her üyeyi faal hale getirmesi ve her üyeden, evinde yararlanabilmesidir. o Öteki derneklerde genel olarak bütün faa- liyet, yönetim kurullarına intisar et- mekte, olsa olsa, birkaç yardımcı komite kurulmaktadır. Bu derneğe üye olan herkes, bir köyün öğret- meniyle haberleşmeyi garanti etmek- te, böylece, üye adedi arttıkça, faali- yet de kendiliğinden artmaktadır. Moda Şömizye elbiseler Modası kalktı kalkacak derken, er- kek gömleklerinden ilham alan şömizye elbiseler günün her saatin- de geçer akçe oldu. Gencine, orta yaşlısına ve daha yaşlısına günün her saatinde yakışan bu tip elbise- ler, kumaşları ve teferruatiyle spor veya abiye olmakta, ufak bir deği- şiklikle büroda veya akşam yeme- ğinde giyilebilmktedir. Bu modelle- ri seçerken kaçınılacak tek husus, babayani bir tarza gitmektir. Ufak bir teferruat orijinalitesi ve ölçü- ler çok önemlidir, elbiseye derhal çok yeni bir hava vermektedir. Şömizye elbiseler bu Omevsim, yine belden kesiksiz olarak yapıla- cak, kalça kısmında elbise muhak- kak Vücuda oturacak, böylece, tor- ba daha çekici ve modem bir hava ya bürünecektir. Şömizye elbiseler torba, biçimi olmakla beraber, ge- nellikle kemerlidir. Ancak, bu ke- merler kalçaya doğru gevşek bir şe- kilde kullanılmaktadır. Ne var ki, bu yıl çok moda olan jerselerden yapılmış şömizye elbiseler kemer- sizdir ve bunlar, kumaşın özelliği- ne uygun olarak, vücudu sarmak- tadır. Şömizye elbiseler bazan uzun şö- mizye kollu, bazan kısacık kollu, nadiren de tam kolsuzdur. Bavul- da yer tutmayan, ütü istemiyen ku- I Ekim 1966