8 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

8 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

İsmet Paşa ve Cemal Gürsel ilk defa İhtilâlden iki gün sonra İsmet Paşa o ziyarete giderken bana "Sen de gel" odasında İhtilâlcilerle görüşürken iki lider Başbakan Mi YE bu, onların uzun aylar için tek konuşmaları olarak kaldı. kür etti. Sesinde saygı kadar minnet tonu da vardı. İsmet Paşa da iyi bir kaç söz daha söyle- di. Telefon kapandı. İsmet Paşayla birlikte kahvaltı masasına ük. döndü "— Gayet saygılıydı. Nasıl bir havada ol- duklarına teşhis koymak henüz güç. Hem be- nim desteğime kendilerini muhtaç görüyorlar, hem de benimle açık münasebetleri olsun iste- miyorlar. Bakalım, göreceğiz.." dedi. Biraz düşündü. Sonra ilâve etti: "— Fakat kendilerine bütün yardımı ya- pacağım. İyiniyetlidirler ve işlerinin güçleştiril- memesi lâzımdır.." Ziyaretler o gün de erken başladı ve geç vakte kadar devam etti. Topçu Yarbayı Salih Yakal, yan irtibat memuru, yarı İsmet Paşaya verilmiş bir yaver gibi lanet Paşanın yanınday- dı. İsmet Paşa, kendisinin çok yardımını gördü. demişti. Ben, Gürselin , Başbakanlık binasında karşılaştılar. e al Kalem Müdürünün yalnız başlarma konuştular. Fakat M.B. K.'nin kompleksleri başlıyordu. Salih Yakal ziyaretçiler arasında başarılı bir seçme yapıyor, herkesi içeri bırakmıyor, halk evin önüne toplanınca İsmet Paşadan balkona çıkıp onları selâmlamasını istiyor, bu suretle kalabalıkların uzun süre Ayten Sokakta dur- masını önlüyordu. İsmet Paşa o gün de evden dışarı çıkmadı. Partili arkadaşları eve geldiler ve orada önemli bir konu görüşüldü. Memleket bir sıkı idareden kurtulmuştu. Tabii en fazla ferahlayanlar, en ziyade baskı altında bulunan C.H.P. mensupla- rıydı. Bunlar, yurdun her tarafında coşkun şen- likler, bu arada taşkınlık da yapıyorlardı. İhti- lâlcilerle bazı C.H.P. ileri gelenleri arasında gayrıresmi temaslar olmuştu. Komite bu hal üzerine C.H.P.'nin dikkatini çekmişti. İsmet Pa- şada da, zaten böyle bir korku vardı. On yıldır ezilen C.H.P.'liler günü, şimdi kendi günleri görüyorlardı. Bunun üzerine, İsmet Paşa ar- kadaşlarıyla birlikte bir tamim hazırladı ve ih- tilâl Komitesinin müsaadesini alarak bunu bü-