8 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

8 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

2 — Bu karan Başbakan yürü- tür. 24/2/1966 Başbakan , Cumhurbaşkanı V. S. Demirel l Ş. Atasagun" Koskoca Başbakanla Cumhur- başkanı Vekilinin imzalarını taşı- yan bu kararnameye göre Karakul- lukçu Hukuk ve Yüksek İslâm Ens- titüsü mezunudur. Ya değilse? İşte o zaman bu, 1966 yılında Devletin, onun resmi gazetesinin ve kararna- melerinin ne hale getirildiğini gös- teren pir büyük sahtekârlık, bir skandal demek olacaktır. İzmir Müftüsü Ahmet Karakul- lukçu, bu haftanın başında kendisi - sünden mezun olup olmadığı hak- kındaki soruya bir şey söylemek is- tememiş, fakat Hukuk Fakültesini bitirdiğini iddia etmiştir. Kısa sü- ren konuşmadan sonra Müftüyü tekrar arayarak, hangi Hukuk Fa- kültesini -Ankaradakini mi, İstan- buldakini mi?- hangi yılda bitirdiği - ni sormak isteyen gazeteci için Müf- tü ile görüşmek mümkün olmamış- tır. Gazeteci ile konuşan Müftü Yar- dımcısı, Müftünün "âni olarak ra hatsızlandığını ve evine gittiğini" i- fade etmiş, Müftünün hangi okulla- rı bitirdiği hususunda bilgi sahibi olmadığını söylemiştir. İddia ne kadar vahimse, sessizlik de o kadar derindir. Dilekç esini ta- kip etmek isteyen Bergama Müftü sü M. Necati Sönmezer, Meclis Baş- kanlığındaki ilgiliden "Dilekçenin kaybolduğu" cevabını almış, Başba- kanlıkta da benzer bir tutumla kar- şılaşmıştır. - Devlet Bakanlığından da ses yoktur. Dilekçeye gereken ö- nemi veren makam sadece, Cumr- hurbaşkanlığıdır! Karakullukçunun sicil dosyasın- da Hukuk ve Yüksek İslâm Enstitü- sü mezunu olduğuna dair bir kaydın bulunmadığı da Diyanet İşleri Baş- kanlığı çevresinde yaygın bir haber- dir. Süleyman Demirel ve İbrahim Şevki inazum bir yalana imza koydukları ve bunun, Devletin res- mi gazetesinde yayınlandığı yolun- daki isnada cevap vermeyi isteme- mekte midirler? Kör kuyu Fakat duruma fazla da hayret et- memek gerekir. Demirelin Baş- kanlığındaki AP Hükümeti, birçok vahim iddiayı aynı şekilde cevapsız bırakmıştır. Hele Elmalının başkan- lık ettiği devredeki Diyanet İşleri teşkilâtı, cevapsız kalan vahim iddi- aların başlıca hedefi olmuştur. El- 8 Ekim 1966 Malkeme ele aldığınız tekzip Akismec mua sıyaz I işleri müdürlüğüne rüzgârlı sokak no: 10/Eylül/1966 tarih ve 638 numaralı 15 Ankara mecmuanızın nüshasında 9' uncu sayfada (Korkunç bir iddia) başlığı altında asılsız bir yazı neşredilmiştir. Hürriyet gazetesinde çıkan bir açık mektuba İstinaden kaleme alınan yazı Diyanet İşleri Reisliğini hedef almakta idi. Hakikati tahkik için gönderdiğimiz müfettişimiz derhal ilgililerle temasa geçmiş ve bizzat açık mektup sahibinin şahit gösterdiği muh- terem zevatın ifadeleriyle bu yazının kasıtlı ve hissi bir tutumla ya- zıldığını ve asılsızlığını ortaya koymuştur. Üstelik Mehmet Küçük hakikatin ortaya çıkması üzerine istifa mecburiyetinde kalmıştır. Bu tekzibin aynı sayfa ve aynı sütunda neşrini rica ederim. malının Atatürke hakaret ettiği, Mil- li Güvenlik Kurulu kanalı ile, bir rapor halinde ilgililere bildirilmiş İbrahim Elmalı.. Diyanet İşleri Başkanı. ve bir şey yapılmamıştır. Bir din görevlisi, Elmalının, "yurdumuzda hilâfet kurulmadıkça kurtuluş yok Sabık Diyanet İşleri Başkanı İbrahim Elmalı "Mart içeri, pire dışarı”