8 Ekim 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

8 Ekim 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Ordu Foto - Film Arşivinde 1919'un "Binnaz'ı Varlığını devletin korumasına borçlu Türkiye Sinematek Ankarada Geçen yıl İstanbulda çalışmalarına başlıyan ve ilk ağızda çeşitli ül- kelerin değişik (çağlarda meydana getirdiği 50'ye yakın filmlik zengin bir gösteri programını gerçekleşti- ren "Sinematek Derneği", yeni mev- sime daha geniş bir çalışma progra- mıyla girmektedir. Bu gösteri prog- ramının başlıca üç özelliği, bir yan- dan geçen yılkinden daha zengin ol- ması, bir yandan yerli filmlere yer verilmesi, bir yandan da aynı göste- rilerin Ankaradaki sinemaseverlere de sunulmasıdır. Bu ayın ortasında İstanbulda yeni çalışma mevsimine başlıyacak olan Sinematek, Ankaradaki çalış- malarına da önümüzdeki ayın başın- da başlıyacaktır. Ankaradaki Fran- 8 Ekim 1966 sız. Kültür Heyeti Merkezi, sinema salonunu haftada iki günlüğüne Si- nemateğin (o çalışmalarına ayırmış- tır. Fransız Kültür Heyetine bağlı o- lart Sinema Derneğinden ayrı çalı- şan Sinematek, günde üç seanstan haftada altı seanslık gösteri yapa- caktır. Böylelikle Ankaralı sinema- severler hem ötedenberi çalışmala- rına devam eden Sinema Derneği gösterilerinden, hem de, sinematek gösterilerinden yararlanabilecekler- dir. Zengin program Bu e "Uluslararası Film Arşivleri rasyonu" -FİAF- na üye olan, dolayısiyle dünya sinematekleriyle alışveriş yapabildiği için imkânları da genişleyen Sinematek Derneği- nin yeni mevsim programında şim- dilik şunlar yer almaktadır: Chaplin gösterisi. Bu gösteride Chaplin'in ilk kısa filmleriyle, Tür- kiyede gösterilmemiş veya ilk çev- rildiği vakit gösterilip bir daha oy- natılmamış uzun filmleri bulunmak- Chaplin gösterisini bulgar film- leri izliyecektir. Bunlar, yeni bul gar sinemasını tanıtan 7 filmdir. Bu arada, bu filmlerin bir Bulgar Film- leri Haftası olarak halka gösteril- mesi ihtimali de mevcuttur. O va- kit, 7 filmlik bir Türk Filmleri Haf- tası da aynı zamanda Bulgaristan- da yapılacaktır. Bulgar filmlerini, 3 filmlik bir Polonya sineması gösterisi izliyecek- tir. Bu programda Alexandre Ford, Jerzy oKawalerowicz ile kadın yö- netmen Wanda Jakubowska'nın filmleri yer almaktadır. Ford haftası "Polonya filmlerinden sonra, yılla- rın eskitemediği emektar John Ford'un altı filminden meydana ge- 33