10 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

10 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

AKİS 27 Mayısçı gençliği ozararsız hale sokacaktır. AP içinde, böyle bir yol tutulması için çalışmalar vardır. Fakat AP İktidarı ve çevresinin bil- medikleri bir gerçek de şudur: Han- gi yol tutulursa tutulsun, gençlik kuruluşları AP'nin sultası altına gir- meyecektir. Çünkü, gerek TMTF'ye hakim olmak isteyen ve gerekse MTTB'ni ele geçirmek üzere olanla- rın çoğu AP'li değil, CKMP'li mili- tanlardır. Haftanın başında TMTF Genel Merkezinde bir basın toplantısı ya- pan Sencer Güneşsoy, AP İktidarı- nın Federasyonla ilgili (niyetlerini şöyle açıkladı: "— AP İktidarı, TMTF'yi hukuki ve gayrihukuki yollardan ele geçir- mek istiyor. Bunun için iki yol ta- kip etmektedir: Federasyonu par- çalayarak, ona hakim olmak; bun- da muvaffak olamazsa, Federasyo- nu işlemez hale getirmek... Olaylar gösteriyor ki karşımız- dakiler ikinci yolu seçmişlerdir. Ancak şunu ei olarak belirtmek isteriz ki, gerek idari omakamlar- dan, gerekse devlet Ka nereden gelirse gelsin, gayrim hareketler devam ederse, gençliğin en büyük yasası olan Bursa Nutku- na uygun olarak idareyi ve aksayan devlet kurumlarını düzeltmek için kesin bir mücadeleye atılacağız.." M.T.T.B. Anaforda dönenler Açık kahverengi elbise giymiş, or- a boylu, siyah posbıyıklı genç, elindeki kâğıt tomarını salondakile- re göstere göstere sahnenin sağ ta- rafından sol tarafına geçti ve mik- rofonun başında durdu. Sesini ayar- lamak için birkaç defa öksürdükten sonra, gözlerini salonda gezdirdi ve ağır ağır konuşmağa başladı : "—Arkadaşlar! Bugün Almanya- da bulunan milliyetçi bir mühen- dis, aradığımız vesikaların fotokopi- lerini ele geçirmiş ve biz ayrıldığı- mız sıralarda bunları, Atatürk Üni- versitesine (ogöndermiştir. Bu vesi- kalar, 1949 yılında Bulgaristanda ya- yınlanan 'Reçlikna Agitatora' adlı dergi ve Bulgaristandaki bir ansiklo- pediden alınmıştır." Sesinin tonunu gittikçe yükselten posbıyıklı genç, kötü bir şive ile, henüz görmediği vesikaların -nereden temin edildiğini açıklıya- madığı- türkçe tercümesini kâğıt 10 Aralık 1966 tomarı Ya bulup çıkardı ve : izlere, Stalinin Kiefte, komsomol gençlere irâd ettiği nut ku okuyacağım" diyerek, komünist rejimi korumak için komünist genç- lere ne gibi görevlerin düştüğünü bir güzelce anlattı Kendilerine “milliyetçi - mukad- desatçı" sıfatını yakıştıran o gençle- rin doldurduğu salona, tam bu ko- nuşma yapılırken giren yaşlı o bir adam, türk bayrakları ile donatıl- mış sahneye bir süre şaşkın şaşkın baktı, sonra, yanında duran uzun boylu, kır saçlı adamın kulağına eği- erek, "—Yahu, burada komünistlerin toplantısı mı var?" demekten ken- dini alamadı. Yaşlı adamı hayrete düşüren bu konuşmalar, geçtiğimiz haftanın so- nunda, Perşembe gecesi, saatlerin 21.05 gösterdiği bir sırada, Kütah- yanın Halk Eğitim Merkezi salo- nunda cereyan etti. Na a pan posbıyıkh genç, M. T. 48. Genel Kurul inle Kia İkinci Başkanlığını yapan, Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi öğ- rencilerinden Çetin Baydardı. oEr- zurum delegasyonunun liderliğini yapan Çetin Baydar, bir gün önce başlıyan ve ertesi gün de, ancak Cu- GENÇLİK ma namazına gidileceği için kesilen bir konuda ilmi açıklama yapacağı gerekçesiyle mikrofon başına geç- mişti. Baydar, Atatürkün Bursa Nutkunu "Stalinin Kief Nutku" ola- rak takdim çabasına girişti, keli- me ve cümleleri değiştirerek, "Türk genci" yerine "komsomol" u ekliye- rek, "müthiş ifşaat" ta bulundu. Bu- gün, gerçek milliyetçi gençlerin "Atatürkün bir direktifi" olarak ka- bullendiği Bursa (Nutkunun Ata- türke ait olduğunu; oybirliği ile ver- miş olduğu bir kararla kamuya du- yuran Türk Tarih Kurumuna deme- diğini bırakmayan Çetin Baydarın konuşmasını, Erzurumlu diğer de- legelerin okonuşmaları takip etti. Hepsi de, nutkun Staline ait olduğu hususunda birleşti. Bir gizli oyun Gece yarısına kadar devam eden bu konuşmalarda, Erzurumlu dele- geler, nutkun Staline ait olduğunu ilk defa ortaya atan ve aynı zaman- da hocaları olan Doç. Dr. Hüseyin Ayandan söz ettiler. Kongreden, nut- ku Staline maletmekte gösterdiği unutulmaz çabadan ötürü Hüseyin Ayana bir "tebrik ve teşekkür me- sajı" da gönderme kararını çıkartan Erzurum delegasyonu, aslında gizli bir oyun oynamaktaydı. MTTB kongresinde oy veriliyor Robot adamlar