10 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

10 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

AKİS dikodusunda kalmaktadır. Serden- geçti ve onun gibi birkaç kişinin ih- raç edileceği haberlerini yayan, Dev- let Bakanı Refet Sezgindir. Bilindi- Yılın Şiiri ği gibi Sezgin, fanatiklerin 1 numa- ralı hedeflerinden biridir. Bu ba- kımdan, Sezginin dilinde im “İhraç edilseler ne iyi olur" şel YURTTA OLUP BİTENLER de bir temenniden ibaret olsa ge- rektir. Çünkü Demirel, kongreden sonra bir ziyafette, yanındakilere ihraçlar konusunda, "Ucuz kahra- Süleyman Demirelin A. P.'nin başına geçmesinden bu yana, parti bir "aile mecli- si'nin yönetimine girmişe benzemektedir. Aile, oldukça geniş bir ailedir ve meselâ Demirelin eşini, biraderlerini, babasını içine aldığı gibi Ispartalı dostu Bilgiçi, onun kardeşini, babasını da ihtiva etmektedir. Çok tayinler bu aile mec- lisinde kararlaştırıldığı gibi bir politika da aynı mecliste çizilmiştir. Ancak şimdi, ailede bir çatlak hasıl olmuştur. Baba Bilgiç, eski Karaağaç müftüsü Sadık Bilgiç Demirele karşı Osman Yüksel Serdengeçlinin lehinde vazi- yet almış, hattâ bu konuda bir de şiir yazarak bunu aşırı sağın temsilcisine gön- dermiştir. Aşırı sağın temsilcisi Serdengeçti nı zamanda kriptoların da gözdesidir. Baba Bilgiçin de şirinde "Toplumcu" fikirlerinden dolayı ay- “toplum” kelime- sini kutlanması dikkate değer bir olaydır. Yılın bu ilgi çekici şiiri, tam metin halinde aşağıdadır. Yurdun hücra bir yerinden sana hitap ederim. En samimi duygularla gözlerinden öperim Mücadilsin, mücahitsin çok evvelden bilirim Hakka masruf mesaini sena, takdir eylerim Zaman zaman hak uğruna zindanlara atıldın Iman, İslâm kurbanları idadına katıldın Takdir, tahsin iken hakkın akıl etti tecelli Bunca eslâf, emsalinin kaderi bu temelli Hakikatin ve imanın müdafii her zaman Savletinden eşürranın kurtulmamış birzaman Böyle gelmiş, böyle gitmiş artık gerçek budur, bu Eğer böyle olmasaydı toplum felah bulurdu Hak acıdır hoşa gitmez emma hayat var onda Fakat heyhat çok kişiler red ve İnkâr yolunda Haklı sözden kocunanlar vatan perver sayılmaz Eyi niyet sahipleri bu sözlere darılmaz Halâ fikir ve zehniyyet ortağımız sanılan Eşhasa da maalesef yoktur güven ve inan Yurt yükünden ve derdinden hisse almaz sırtına Nemelâzım, neyme gerek der de atar ardına Haksızlığa karşı gelmek külfetinden azade Hayre değil şerre hizmet eylemeye âmâde Niye yarar böyleleri hissiz, ruhsuz heyula Gök yıkılsa, yer yarılsa gelmez asla o yola Zulme rıza ve hem yardım vatan için felaket Helak olur bu sebebten mülkü millet nihayet Bu yüzdenki hak boğulmuş, batıl dimdik ayakta Dindar zümre İse hala mutluluktan uzakta Sapıklar hep ona düşman kabahatli o artık Terakkiye engel olur muzir, cahil yaratık Böyle derler sanki onlar terakkinin hadimi Değil vallah hep onlardır din, devletin hadimi Ne iftira, ne husumet dağlar taşlar dayanmaz Bu tersine ithamları savuranlar utanmaz Din ve dindar terakkiye asla mani değildir Mani olan şey dalâlet, ahlaksızlık, cehildir İnkirazın, infisahın alâmeti bu ahval Olacaktı, oluyordu sözleri boş ve hayal 10 Aralık 1966 İman, İslâm düşmanları böyle azgın ve fa'al izim yârân ise hâlâ müteferrik pür melal Kasdım benim yarenlerden milliyetçi olanlar Allah adı anılınca haz ve lezzet duyanlar En ziyade teyakkuza muhtaç olan bu güruh Nefheylesin kalplerine ulu Allah taze ruh Birleşsinler, anlaşsınlar hemen derhal acele Eylesinler baraj teşkil hasma karşı el ele Bahusus ki servet sâmân sahipleri daha çok Göstermeli uyanıklık onlardaysa bu hiç yok Verir haraç düşmanlara boyun eğip gülerek Vermez dosta on parayı yok imkânım diyerek Olmaz öyle bir şey olmaz kazanılmaz bu dâva Böylelikle bulunamaz büyük derde hiç deva Yangın sardı bak bacayı uykudayız biz hâlâ Birleşmeden, uğraşmadan önlenemez bu belâ Fedakârlık gerekmekte ferden ferda herkese Gereğini biz yapalım düşmiyelim hiç ye'se Allah kaadir elbet korur masumları kederden Sapıkların savletinden, dalaletten ve şerden Senin gayret ve feryadın tehlikeyi belirtmek Gafilleri uykusundan uyandırmak, diriltmek Ne yazık ki yoktur asla bu nükteyi anlayan Bu feryadın, bu nâlânın esbabını bir soran Çok acıdır tam aksine suçmuş meğer feryadı yine sık sık şu günlerde bak adın Osman Yüksel partisinden çıkarılmış, çıkacak Çıkarılsa ne olacak yoksa aç mı kalacak Ne aç kalır, ne uryan emma zarar partiye Herkes küser ve darılır oylar iner yarıya Hak şinaslar kitlesinin partisidir bu parti Olmayanı varsa eğer onlar sızma, karaltı Haksızlığa olmaz razı bu toplumdan hiç biri İlgililer almalılar bu talebi tez geri Adaletçi bir partiden adaletsiz bir karar Çıkar ise olur elbet birlik, dirlik tarumar Osmancığım sen de yavrum bak yolunda et devam Hiç durmadan ve yılmadan benim senden bu ricam