10 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

10 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

lığının gülünçlü hikâyesi bununla bitmedi. Dr. Necmi Ayanoğlu olmayınca, Gürsel bu Bakan- lık için İzmirden bir başka aday buldu : Ege Üniversitesi profesörlerinden Ragıp Üner. Prof. Ünere Ankaradan telefon edildi, muvafakati alındı. O gün, gazeteciler Devlet Başkanını Baş- bakanlığın kapısında sıkıştırdılar. Gürsel meş- hur "babacan tebessüm" üyle sordu : "—Gene ne var? Aynı mevzu değil mi?" Gazeteciler de güldüler. Evet, Kabine için gelmişlerdi. Gürsel cebinden dörde katlanmış bir kâğıt çıkardı, onun üzerine eski harflerle yazılmış bulunan isimleri muhabirlere okudu. Sağlık Bakanlığına Prof. Ragıp Sanca getirili- yordu. Gazeteciler gazetelerinin bürosuna se- ğirttiler ve isimleri gazetelerine verdiler. Rad- yo da aynı haberi tekrarladı: Prof. Ragıp Sarı- ca Sağlık Bakanı olmuştu! Buna en fazla, Prof. Ragıp Sarıcanın ken- disi şaştı. Sağlık Bakanlığı da nereden çıkmış- t11? Ne bir kimse bunun için muvafakatini al- mıştı, ne de kendisi, bir hukukçuyken Sağlık Bakanlığını düşünmüştü. İstanbulda, haberi alan arkadaşları kendi- sini tebrik ederken Prof. Sarıca dayatıyordu : "—Ben hukukçuyum. İdarecilikten anla- mam. Hatta işlerin idaresinden o kadar anla- mam ki, işlerimi idare etmesi için 65 yaşındaki anneme vekâlet verdim.." Tebrik edenlerin arasında, İstanbul Valisi Refik Tulga da vardı. O da, şöyle diyordu : "—İyi ya biz de size vekâlet veriyoruz Ragıp bol İsmet Paşayla Gürsel, üçüncü defa Floryada karşılaştılar. Floryada İhtilâlin başı, tecrübeli C.H.P. Genel Başkanı tarafindan kendisine yapılmış bulunan "üç basit tavsiye"deki kerametin bir kısmını anlamışa benziyordu. Komite ikiye ayrılmıştı ve seçimlerin tarihi konusunda Gürsel artık üç aydan bahsedemiyordu. Şimdi hedef, 1961'in 29 Ekimi, yani birbuçuk yıllık bir iktidardı, 79