10 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

10 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

AKİS Zorlu ile barış içinde günler geçir- mişti. Fakat yine de Rıfkı Zorlu, merkeze dönmekten, Hariciyenin meşhur "Yassıoda" sakinleri ara- sına katılmaktan kurtulamadı — İh- san Sabri Çağlayangil, son elçi ta- yinlerini yaparken, bu noktaları gözden uzak tutmamış, Rıfkı Zorlu- yu da Rio De Jeneiro elçiliğine ata- yıvermiş.. Bu, AP'nin "yaralan sar- ma" politikası bakımından olağan- üstü bir tayin ama, Rıfkı Zorlunun altmışbeş yaşını doldurup emekli olmasına tam altı ay varmış. "Altı ay için bir elçiyi okyanusun ötesi- ne yollamak, o kadar harcırah öde- mek biraz insafsızlık değil mi?" di- ye soranlar var. "Rıfkı Zorlu, hiç olmazsa, yakın bir yere atansaydı.." diyorlar. Ama, herhalde öyle icabet- miş olacak... Yaraları sarma, mazi- ye dönme politikasında insaf arana- maz. Ayşeler sallantıda Ankaranın güzel Ayşe Kulini artık İstanbullu oldu. İstanbul gece klüplerinin I numaralı kadınların- dan biri, o. Her gece, her yerde Eren Kemahlı ile beraber. Sitare Ağaoğlu ile Bergin Uzberkin nişan- lanmasından sonra onların da evlen- mesini bekleyenler biraz yanıldılar. Evlilik şimdilik sallantıda. Gelin - ig münasebetleri pek iyi de- gilm İstanbulun bir başka Ayşesi Ay- şe Dümer de Avrupa dönüşü hürri- yeti seçti, artık hiç bir yerde Tevfik Dölen ile beraber görünmüyor. Böy- lece, bu evlilik söylentisi de sallan- tıda kaldı. Tevfik Dölen gece klüp- lerinde hüznünü dağıtmaya çalışı- yor. Müstakbel kaynanasının sözü- ne uyup, Tefoyu kapadığına pişman görünüyor, İstanbul sosyetesi de durmadan, bu hikâyenin değişik yo- rumlarını yapıyor. Mini balerinler Geçtiğimiz hafta "Kuğu Gölü" ye- niden sahneye kondu. Devlet Ba- lesinin yıldızlarından Meriç Sümen, danslarıyla bir defa daha parladı. Sümene tatil yaramış, Amerika ve Pakistan yolculuklarında epeyce zayıflamış. Sahnede incecik silueti- ni görenler "Kuğu" yu seyre doya- madılar. Bu yıl bale kadrosunda biraz ek- silme var. Tanju Almanyaya gitmiş, yerini bir ingiliz almış. Yükse t ve Semiramis Kökmen bebek bek- liyorlar. Bu yüzden, sahnede değil, 10 Aralık 1966 MATBAACILIK TÜLİDEN HABERLER Amerikanın en büyük matbaalarından biri olan Washington Metro-Graphics Inc., Ajans-Türk matbaasına işbirli- $i teklifinde bulunmuştur. Metro-Graphics'in ortaklarından Mr. Bar- nee Breeshin, Ajans-lürkü ziyaret ederek, şirketinin bu teklifini ya- zılı olarak bildirmiş ve iki müessesenin temsilcileri arasında anlaş- maya varılmıştır. Ayrıca, Metro-Graphics Inc. ortaklarından Mr. Breeshin, Ajans-Türk sahiplerinden Necdet Evliyagili Amerikaya da- vet etmiştir. Resimde Necdet Evliyagille mektedir. salondaydılar. Mini etekleriyle göze çarpıyorlardı. Mini etek modasının güzel bir temsilcisi, balenin yıldız- larından Gülcan Tunççekiçti. Lond- radan yeni döndüğü o kadar belli ki.. ina geceleri Ankara geceleri artık, Alpaysız so- na ermiyor. İlk bakışta yadırga- nan o hamam dekoru da olma- sa... Buna rağmen, müzik ve dansse- verler, Alpayın şarkılarıyla orkestra- nın tiryakisi oldular. Birçok parti, restoran ve meyhane dönüşü Alpay- amerikalı iş adamı görül- da buluşup, sabahı onun şarkılarıy- la selâmlıyor. Geçtiğimiz hafta Cumartesi ge- cesi Alpayda, iğne atılsa yere düş- mezdi. Gecenin çok neşeli bir gru- pu da, Semra ve Ali Conkerin pas- tırmalı fasulye" partisinden dönen- lerdi. İstanbuldan gelen bir grup, Ankaralıların eğlenmesini o gıptayla seyrediyordu. Haksız da değiller. İstanbullular, şıklık yarışından eğ- lenmeye vakit bulamıyorlar ki.. Bir partiye giderken yalnızca ne giye ceklerini düşünüyorlar, nasıl eğle- neceklerini değil!. 29