10 Aralık 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

10 Aralık 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Cilt : HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA Millet Açıklığa doğru Demokralik (hayatta, iki (Büyük Partinin kongresinden ve yerle- rin alınmasından sonra bir normal- leşmenin başladığı, bu hafta, beli- ren gerçeklerdendir. AKİS, çıkarı- lan çeşitli söylentilerin aksi- ne, rel - İnönü görüşmelerinde yok. ihülâl ihtimallerinden, yok Tu- ral Hadisesinden, yok Başba akanın Br e VA hiç bahsedilmediği- fakat Meclisin yeni döneminde delin iyi bir çalışma sisteminin ku- rulması zaruretlerinin ele alındığı- nı açıklamıştı. Şimdi, Mecliste böy- 4 OLUP Parlâmentoda milletvekilleri Sonsöz T.B.M.M. 'nindir. le bir yolun açıldığı görülmektedir. Tartışmaların ancak doğru ta- rifler üzerinde (yapılabileceği, bili- nen bir gerçektir. Petrol konusunda İktidara yapılan hücum, Türkiyenin petrollerini ve yeraltı kaynaklarını yabancılara satmak temayülü, heve- sidir. Bunun hiç bir belirtisi' olma- dığını söylemek, doğrunun İfadesi olmaz. Ama İktidar da, bunun asıl sızlığını iddia etmektedir, o iddia- nın da bir doğru tarafı görünmekte- dir. Zira, bütün arzulara rağmen henüz hiç bir tasarrufta -"elverişli olmayan adam"ları uzaklaştırıp su- yun başına "elverişli tipler'in geti- rilmesinden başka- bulunulmamış- tır. XXXVII Sayı: 651 10 Aralık 1966 BİTENLER O halde durum nedir? Şimdi Meclis bunu araştıracak- tır ve o araştırmanın getireceği ışık, meseleye yapıcı bir yön verecektir. Aynı şekilde, diğer bazı tartışma konularında da -Varto Olayları gi- bi..- Meclisin tamamı bir araştırma- nın yapılmasını uygun bulmuştur. Bu, bizim demokratik hayatımız- da medeni bir anlayışın kendisini göstermesi ve onun hâkim olması- dır. Araştırma komisyonlarında el- bette her partiden temsilci buluna- cak, bunlar, gerçeklerin örtbas edil- mesini veya başka şekilde gösteril- mesini önleyeceklerdir. Bilhassa petrol konusunun, doğ- ru tarifler üzerine yapılacak Petrol 10 Aralık 1966