4 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

4 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Tüli'den haberler Sayılır mı, sayılmaz mı? olitikayı yalnız Meclistekiler ya- p ıyor sanırsanız yanılırsınız. Ge- çirdiğimiz hafta Büyük Ankara Ote- linde bir çayda buluşan hanımlar da az politika yapmadılar!. Bu çay, Halkevlerinin kuruluş yıldönümün- de açılan okuma - yazma kampan- yası dolayısıyle tertip edilmişti. İç- lerinde Kebuter Yardımcının, Dana Noyanın, Belkıs Balkaş ve Aliye Te- muçinin bulunduğu kadınlar komi- tesi de iyi bilet satmış, otelin bü- yük salonu ağzına kadar dolmuştu. Başbakanın eşi Bn. Demirel, Milli Savunma Bakanının eşi Bn. Topal- oğlu, Bn. Sükan, daha doğrusu Di- şi Kabinenin bütün üyeleri, Kuvvet Komutanlarının eşleri, Meclis ve Senato Başkanlarının eşleri, AP milletvekillerinin eşleri ve tarafsız tanınan kadınlardan dört yüz kişi- lik kalabalıkta CHP'li kadınlardan hiç kimse yoktu. Bu konuda merak- lı olanlar, yalnız İstiklâl Paksütü görebildiler. Bu sefer de bir tartış- ma başladı: "İstiklâl Paksüt Emin Paksütün eşi, Emin Paksüt Turhan Feyzioğlu tayfasından. Demek ki CHP'nin değil, Ç.E.P.'nin -Çerkez Ethem Partisinin- temsilcisidir o" diyenler, "CHP'nin gerçek temsilci- si sayılan kadınlar bu çayda niçin yoklar?" diye soranlar oldu.. Tabii böyle şeylerle biç ilgilenmeden İs- tanbul ve Ankara Olgunlaşma Ens- titülerinin çifte defilelerini seyre- denler de vardı.. Defileler çok güzeldi ve model- ler gayet enteresan isimler taşıyor- u. ız bir elbise, üzeri tama- miyle işlenmiş, kolunda aynı işle- meden bir bilezik, modelin adı da ESİR KIZ!.. Modanın esiri olan kadınlar Esir Kız modelim de ha- raretle alkışladılar... Bn. Tulga ile Bn. Kuneralp çayda çok kısa kaldı- lar. Yabancı misafirlerin teşrifatçın Halkevleri kuruluş yıl dönümünü kutlayanlar Biraz da balalayka 4 Mart 1967 21