4 Mart 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

4 Mart 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS HAFTALIK o AKTÜALİTE Cilt : XXXV MECMUASI Sayı: 663 4 Mart 1967 YURTTA OLUP BİTENLER Millet Asmalar budayalım! u satırların yazıldığı sırada 1967 Ş yılı bütçesinin görüşülmesi Mec- liste tamamlanmış bulunmaktadır. Bu bütçenin görüşülmesinin mille- te öğrettiği gerçek, Türkiyede dilin kemiğinin olmadığıdır. Yabancı ba- tı memleketlerinde okumuş, dünya görmüş, doktoralar yapmış, profe- sör olmuş bir takım kimselerin, hem de gerçek temel görüşleri bir- birine zıt partilerden oldukları hal- de -ve birbirlerini hiç çekememele- rine rağmen- bu kadar aptalca aynı lâfları nasıl, tam bir fütursuzlukla söyleyebildiklerini görmek herkesi hayretler içinde bırakmıştır. Her halde dünyada hiç bir profesörün ağızından komünizm, marksizm, sosyalizm, bolşevik (propagandası, komünizmle mücadele çareleri ko- nularında bizim aydın, feyizli siya- set erbabının ağızlarından çıkanlar ak ni cahilce lâf çıkmamıştır. üt görüşmelerindeki bu davranışların altında yatan cehalet bep tamamile şahsi ihtiraslarının gemsizliğidir. Gerçekten komünizm düşmanı olan türk halkını üzen husus bu tu- tumla mn ekmeğine yağ sürülmesidir. "Şu kripto yazar da bunu Yao” diye doğru bir fikri memleketin namuslu yazarları yaz- mazlarsa, "Aman şu kripto partinin paraleline girmeyelim" diye memle- ketin milli partileri doğru görüşleri savunmazlarsa meydan elbette ki komünistlere kalır ve onlar, sağdu- yu önünde itibarlı fikirlerin, görüş- lerin tekeline sahip olurlar. Eğer Marks doğru hiç bir şey söylememiş olsaydı, eğer komünizm doğru hiç bir tarafa malik bulun- masaydı ne marksizm olurdu, ne de komünist. Zira bütün bir dünyayı sersem ve kör zannetmemek lâzım- dır. Marks ve komünizm doğru tes- bitlerden kendi neticelerine varmış- 4 Prof. Aydın Yalçın — "İki yabancı... lardır. Başka neticelere varmak için doğru tesbitler karşısında, "Vay, bu tesbiti komünistler de ya- pıyor" diye direnmemek, o tesbit- leri göz önünde tutup onlara karşı çareleri başka yollarda aramak lâ- Bu, Türkiyede elbette ki, profe- sörler artık "saçlı sakallı" olmadık ları için saçlı sakallı değil ama ay- dın ve feyizli ilim adamlarından beklenilen görevdir. Halbuki bütçe görüşmelerinde milletin işittiği mil- lete ispatlamıştır ki ilim susup ihti- raslar konuşunca ağızlardan dünya- nın en aptalca lâfları çıkıyor. Polemikler Konuşan batıyor! ondan bir hafta önce, günü günü- ne tam Sah sabahı, gazetelerinde Prof. Turhan Feyzioğlu gözler birleşmiş” (Moda bir şarkıdan) CHP'nin yeni Hatay mz) Hava Kuvvetlerinin eski Kurmi Başkanı General Hüsnü Özkanın bir demecini görenler yüzlerini bu- ruşturmaktan kendilerini alamadı- lar. Hüsnü Özkanın demeci her han- gi bir hadiseye bir açıklama getir- miyor, sadece bir kini, gayzı, nefre- ti konuşturuyordu. Kin, gayz ve nefret Hüsnü OÖzkanı emekli etmiş olan Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral İrfan Tansele karşıydı. Hüsnü Özkan bu demecini dış görünüşte, kendisi hakkında yazı- lan bir yazıya cevap olarak veriyor- du. Halbuki yazı İstanbulun bir uy- durma gazetesinde çıkmıştı ve ya- zanın da ne fırıldak olduğu cümle- ce malümdu. Özkan böyle bir yazı- ya, abs ilgilendirdiğinden önem dahi vermiş bulunsa o gazeteye bir açıklama gönderir, ithamları redde- 4 Mart 1967