1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 11

Teleteknik'ten ç Kurulduğu günden itibaren, “Bil- gisayarlı bir Türkiye'ye doğru” slo- ganını temel görev olarak belirle- miş olan Teleteknik A.Ş. bilgisayar- cılara ve bilgisayarcı olmak iste- yenlere yeni bir hizmet vermenin grurunu taşıyor. Dünyaca ünlü Seholastic İnc. tarafından yayımla- nan daltı kitaplık (herbiri biri öğret- men, biri öğrenci için olmak üzere toplam oniki kitaptan oluşuyor) “Basic Computing” dizisi, “Temel Bilgisayar” adıyla Türkçe olarak ya- yımlandı. Basic programlama dili- ni, en basit örneklerden başlaya- rak karmaşık programlara doğru öğreten bu resimli kitaplar, son de- rece titiz bir çalışmayla hazırlandı. A'dan F'ye kadar bir dizi oluşturan kitaplarda, her düzey bir harfle ifa- de ediliyor ve biri öğrenci diğeri öğretmen olmak üzere iki kitaptan oluşuyor. Öğrenci kitabındaki soru- ların cevapları öğretmen kitabın- da bulunuüyor. Bu nedenle kitabı okulunda değilde evinde kullan- mak isteyenler, her düzey için her iki kitabı da almalıdır. Teleteknik A.Ş.'nin bilgisayarcıla- ra sunduğu ikinci kitap da, Scho- lastic Inc. tarafından yayımlanan “Basic Programming”. “Temel Programlama” adıyla Türkçeleşti- rilen, ilk ve ortaokul öğrencilerine hitap eden bu kitap da, bir öğret- men diğeri öğrenci kitabı olmak üzere iki kitaptan oluşuyor. İçinde- ki yüzlerce illüstrasyon ve örnek ! Bilgisayar Kitapları ”» ı! ınl. programlarla, “Temel Programla- ma”, bilgisayara her yeni başlaya- nın çekinerek yaklaştığı pProgram- cılık olayını cazip hale getiriyor. “Temel Bilgisayar” dizisine göre bi- raz daha ileri düzeyi kapsayan bu kitapla, okurun bilgisayar prog- Tamcılığını yakından tanıması ve bu konuda somut adımlar atması mümkün olabilecek. Teleteknik A.Ş.'nin bilgisayar ya- yınları bu kadarla kalmayacak. Şu anda baskı aşamasında olan bir başka kitap, İngiltere'nin en eski ve köklü yayıncılık kuruluşu olan Cambridge University Press tarafın- dan yayımlanmış olan “A Chila's Guide for Commodore 64" İşinin uzmanı çevirmenler tarafından Türkçe'ye kazandırılan bu kitap, çok yakında piyasaya çıkacak. Commodore 64 sahibi olanlara büyük kolaylık sağlayacak olan bu kitabın Türkçe adı, “Çocuklar İçin Commodore â4 Rehberi'. Birbirin- den güzel illüstrasyonlarla dolu bu kitap sayesinde, çocuklar Commo- dore â64'ün dünyasına adım adım girebilecekler. AMISA kullanıcılarının büyük bir istekle bekledikleri, Türkçe “AMISGA Kullanım Kılavuzu” da bu ay içinde hazırlanmış olacak. Teleteknik A.Ş. bayilerinden AMISA alıp, garanti kartını şirket adresine göndermiş müşterilerimiz kitabı ücretsiz olarak alabilecekler. AMİIGA'sını kitabın piyasaya çıkmasından sonra alan- lara ise, kılavuzları makineyle bir- likte ücretsiz olarak verilmeye baş- lanacak. Daha önce şirketimiz tarafından yayımlanıp 1, baskı tükenmiş olan “BASIC ile Programlama” kitabının 2. baskısı da bu ay piyasaya çıkı- yor. Doç, Dr. Murat Tunç ve Doç. Dr. Mithat Uysal tarafından yazılan ki- tap, 2. baskısında AMISA Basic'i de kapsayacak şekilde genişletil- di. Özellikle üniversitedeki bilgisa- yar öğrencilerinin ilgisini çekeceği- ni sandığımız bu kitapla, Teleteknik A.Ş.. bilgisayar eğitimi alanında üzerine düşen görevi geniş bir ye- |pazede yerine getirmekte olmanın haklı grurünüu yaşıyor. Bu arada önümüzdeki sezonda bu yelpaze- ye yeni kitaplar eklemenin de ha- zırlıklarını sürdürüyor. Dergimizin ilerki sayılarında bu yeni kitapları daha yakından tanıtacağız,