1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 45

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 45
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Macera Peşinde köşesinin ayrı bir bölümü olan Adventure Yardım Köşesinde, bilindiği gibi, adventu- re oyunlarında karşılaştığınız zor- luklar konusunda sizlere yardım et- meye çalışıyoruz. Adventure Yar- dım Köşemize her ay çok sayıda mektup geliyor ve bu mektupların genelinden edindiğimiz sonuca gö- re Castle of Terror ülkemizde en çok oynanan ve beğenilen adven- ture. Her ne kadar eski bir oyun ol- sa da güzel grafikleri ve ilginç ko- nusuyla Castle of Terror hâlâ be- ğeni topluyor. Ancak pek çok oku- rumuz bu oyunda çeşitli yerlerde takıldıklarından yakınıyorlar. Bu yüzden biz de yardım köşemizin sayfalarını ipuçlarıyla doldurmak yerine oyunun tam çözümünü ver- meyi düşündük. Bu ay oyunun bi- rinci bölümünün çözümünü yayın- liyoruz. Gelecek ay oyunun deva- mı olan ikinci bölümün de çözümü- nü vereceğiz. Oyuna başladığınızda ufukta yükselen ünlü korku şatosu ile he- men yakınınızdaki tarlada çalışan iki köylü ilk gördüğünüz yerler. Her zaman iyi niyetli olduğunuzdan köylülere yardım etmekten kendi- nizi alamıyorsunuz. HELP VILLA- GERS komutunu vererek bunu kaptığınızda köylüler yardımlarınız için size teşekkür ediyorlar. Ayrıca yardımlarınız karşılığında size bir para veriyorlar. GET COIN diyerek bu parayı alın çünkü biraz sonra işimize yarayacak. Bundan sonra NORTH diyerek kuzeye gidin ve buradan tekrar NORTH yazarak küçük eve girin. Evdeki masayı EXAMINE TABLE diyerek inceledi- ğinizde burada kesin bir bıçak bu- lacaksınız. GET KNIFE ile bıçağı al- dıktan sonra NORTH, EAST ko- CASTLE OF TERROR JP AA A mutlarını vererek değirmenin önü- ne gelin. Değirmene girmeden ev- vel EPAMINE BARREL komutuyla fıçıları incelediğinizde burada çak- maktaşı olduğunu göreceksiniza. Bu çakmaktaşını GET FLIİNT ile al- dıktan sonra UP komutuyla değir- mene girebiliriz. Değirmende EXA- MIİNE SACK diyerek çuval hakkın- da bazı bilgiler ediniyoruz. DRAG SACK komutunu verdikten sonra GET LAMP İle lambayı alın. Ayrıca, değirmenden çıkmadan evvel GET RUNG ve EPAMINE RUNG diye- rek merdivenin bir parçasını alma- yı unutmuyoruz. NORTH, WEST ve ENTER komutlarıyla hana gir- dikten usonra ihtiyara SAY HELLO TO MAN diyerek selam veriyoruz. O da başını sallayarak size selam veriyor ve sizden kendisine bira 1s- marlamanızı istiyor. BUY TAN- KARD diyerek köylülerden aldığınız parayla bir maşrapa içki alarak GI- VE TANKARD TO THE MAN ko- mutuyla içkiyi ihtiyara veriyorsu- Ce - nuz. Bundan sonra ihtiyar konuş- maya başlıyor ve hikâyesini anlatı- yor. İstediği şey kızını yakındaki şa- todan kurtarmanız. Bu arada size şatonun kapısını açacak anahtarı veriyor. Artık şatoya doğru yola çı- kabiliriz. SOUTH, WEST ile eski bir kilisenin yakıntılarına geliyorsunuz. EXAMINE CHURCH komutuyla ki- lisede altın bir haç bularak GET CROSS ile haçı alabiliriz. Daha sonra SOUTH komutuyla bir yeni bir mezara geliyoruz. EXAMİNE GRAVE komutuyla mezarda bir ke- mik ortaya çıkıyor. Kemiği almak için GET BONE yazdıktan sonra İki defa WEST diyerek asma köprü- nün bulunduğu yere geliyoruz. Bu- rada dikkatli olmalıyız çünkü bu as- ma köprü hiç te tekin değil. Köprü- den geçmek için şu komutları ver- meliyiz. TURN WHEEL, LOCK WHELL ve NORTH. İşte şatonun kapısına geldik. Şimdi bu kapıyı ih- tiyarın verdiği anahtarla kolayca açabiliriz. Son olarak UNLOCK DOR ve OPEN DOR ile NORTH ko- mutunu verin. Birinci bölüm bura- da bitiyor. Gelecek ay ikinci bölüm- le devam edeceğiz. ?fîdâ KA A KA T N LT ÜY SYA HT S EE C Ca LA

Bu sayıdan diğer sayfalar: