1 Haziran 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

1 Haziran 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 43

ROADWARS laylar 25. yüzyılda geçi- yor. Orijinal adı. Sarac olan gazegen 2371 yılındaki galaksi savaşlarında tama- men yok edildi. 25. yüzyıla geldiğimizde Ar- mageddon adını alan geze- gen her yıl milyonlarca turistin ziyaret ettiği bir gezegen ha- line geldi. Aslında ziyaret edi- len yerler gezegen değil ge- zegenin uydularıdır. Çünkü gezegen savaş sırasında rad- yoaktif hale gelerek yaşanıl- mayacak bir yer olmuş. Geze- genin uyduları bir tür uzay oto- banı diyebileceğimiz yollarla birbirlerine bağlı. Bu yolları kontrol eden bilgi- sayarlar biraz bozuldukları İçin ne yazık ki yollar güvenli değil. Yolun kenarlarında bu- lunan manyetik paneller bir zamanlar trafiği düzenli tut- mak için kullanılırken şimdi bü- yük kıvılcımlar çıkartıyorlar. Biz gönüllü ve kahraman bi- risi olarak yolların kenarların- daki panellerin temizlenmesi işini Üstlenmiş bulunuyoruz. Son derece güvenli aracımız- la bu işi yapmak fazla zor ol- masa gerek. Joystick yardımı ile aracımı- zın kalkanını indirip kaldırabi- liriz. Kalkanı ateş tuşuna basa- rak indirmede bir saniye ge- cikmek her şeyin sonu olabilir. Yol boyunca İlerlerken karşı yönden gelen büyük mavi ve beyaz elektrik toplarına dikkat etmek gerekiyor. Kıvılcım fırla- tan panel çiftlerinden birini yok ederek diğerini etkisiz ha- le getirebiliriz. Aracımızın zırhı aktifken kıvılcımın etkisi olmaz. Ancak zırhımız sadece yedi isabete dayanıklı sekizinci İsa- bette çok işe yarayan zırhımı- zi kaybederiz. Bu oyunu iki kişi oynamak çok eğlenceli olabilir. Arkada- şınızi yolun kenarına iferek patlamasını seyretmek zevk verici olabilir ama bu oyunda başarılı olmak için iki kişinin birbiriyle yardımlaşması gere- kir. İki kişi birlik olarak yapıla- cak en akıllıca hareket panel- lerin çapraz ateşe alınması. Bu şekilde yol boyunca tüm panelleri yok edebilirsiniz. Yoldaki bütün mavi renkli panelleri yok ettiğinizde bir sonraki düzeye geçmeyi sağ- layan geçit açılır. Buradan bir sonraki caddeye geçebilirsi- NİZ. Her dört düzeyde bir müka- fat bölüme giriyoruz. Bu bö- lümde iki arkadaş iki rakip olarak birbirleriyle kıyasıya mücadele edecek. Zaten bu yolda sadece bir tek araca yer var. Oyundaki bütün amacımız mMmavi panelleri yok etmek ol- saydı İşimiz çabuk biterdi. An- cak yol boyunca bizi bekle- yen başka tehlikeler mevcut. Kırmızı renkli toplar en can sı- kıcı düşmanlarımızdan. Bize çarpmak için üstümüze doğ- ru geliyorlar. Arcacınız kalkanı aktifken kırmız toplâardan biri- sİ çarparsu kalkanımıza veda ederiz, Eğer kalkan yoksa ara- cımızla birlikte yok oluruz. Daha ileri düzeylere geldik- çe İşler dahada zorlaşıyor. İkinci düzeyde uydular devre- ye giriyor. Bunlar başka işleri yokmuş gibi lazerlerini bize doğrultup ateşliyorlar. Eğer çı- kar çıkmaz yok edilmezlerse çok tehlikeli olabilirler. Yolun orfasında zaman za- man beliren okun üzerinden geçerseniz aracınızın efrafın- da küçük bir küre dönmeye başlar. Bu kürenin sayesinde ateş gücünüz artar. Bu oyunumuz hem Câ4 için hemde AMIĞGA için mevcut. Oyunun değerlendirmesi: Melbourne House / Disket - Ka- set GRAFİK : 9 SES $ ZORLUK : 10 DEĞER : 9 GENEL : 9